Auto trekt naar rechts bij remmen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 11:36 #1076669
door V700 register
Auto trekt naar rechts bij remmen is gemaakt door V700 register
Ik heb een Volvo 940 Estate (1994 - HR-DN-56), bijna 5 ton gelopen. Auto trekt bij remmen regelmatig naar rechts (niet altijd, bijvoorbeeld bij koude remmen niet). Auto is goed onderhouden, niet door dealer. Garage heeft probleem grondig geanalyseerd, maar kan geen oorzaak vinden. Zijn voorstel is om remdrukverdeler te vervangen, maar geeft geen garantie dat probleem is verholpen. Kosten zijn 400-500 Euro. Vind ik nogal veel, zeker als het niet zeker leidt tot oplossing probleem.Wie kan mij hierin adviseren en is ev. bereid om mijn garagehouder kort te bellen voor gedetailleerde informatie en zijn analyse. Je kunt mij bereiken op 06-49390228 of <a href="mailto:michiellinskens@cs.com">michiellinskens@cs.com.Bij voorbaat dank voor je reactie. Michiel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 12:06 #1248935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vertrouwen
Je hebt wel vertrouwen in ons, net nieuw hier en ons al op je garagehouder "afsturen"...
Is een 2e handse proberen misschien een optie ? Is vast minder duur (veel arbeid zal er wel niet in zitten) en hiermee kun je proberen of wisselen helpt. Als het helpt kun je m laten zitten
Is een 2e handse proberen misschien een optie ? Is vast minder duur (veel arbeid zal er wel niet in zitten) en hiermee kun je proberen of wisselen helpt. Als het helpt kun je m laten zitten
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-10-2009 12:34 #1248938
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Waarschijnlijk
Het meest voor de hand liggend is dat een van de remcilinders van de voorwielen niet perfect meer is. Ook de geleiding zou niet in orde kunnen zijn maar dat lijkt mij al wel gecontroleerd. Bij normaal remmen treedt de ABS (als die er op zit) niet in werking. Die storingsoptie vervalt dus direct. De remkrachtverdeler verdenk ik niet echt maar zou dat wel zo zijn dan is dit eenvoudig te meten, mits je in staat bent (met een T-stuk en hoogdrukmanometer tussen de remslangaansluiting) de druk te meten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 22:32 #1249413
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Henk,
dank voor je
Beste Henk,
dank voor je reactie. Volvorijders zijn toch altijd te vertrouwen...?, zeker als ze lid zijn van deze club. Uiteraard word ik nu ook lid.
Michiel, nog een lidnr.
dank voor je reactie. Volvorijders zijn toch altijd te vertrouwen...?, zeker als ze lid zijn van deze club. Uiteraard word ik nu ook lid.
Michiel, nog een lidnr.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-10-2009 22:38 #1249415
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Timen,
dank voor je
Beste Timen,
dank voor je reactie. Ik geef je suggestie met doormeten mee aan garagehouder. Als dat het niet is, moeten we verder zoeken. Auto heeft geen ABS, remcilinders lijken in orde.
Michiel Linskens
PS: mooi lidnummer heb jij! Toeval, of heb je vriendjes bij de ledenadministratie?
dank voor je reactie. Ik geef je suggestie met doormeten mee aan garagehouder. Als dat het niet is, moeten we verder zoeken. Auto heeft geen ABS, remcilinders lijken in orde.
Michiel Linskens
PS: mooi lidnummer heb jij! Toeval, of heb je vriendjes bij de ledenadministratie?
Moderators: Jerry Stam