Automaat geflushed
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2009 22:13 #1076656
door V700 register
Automaat geflushed is gemaakt door V700 register
Zo, vandaag de carterpan van de automaat schoongemaakt en de hele boel geflushed. Ging allemaal voorspoedig, viel me mee dat de magneetjes niet supervies waren, zat alleen wat drab aan. De olie daarentegen was pikzwart! Dus het werd wel tijd. Van het carterpannetje van de bak brak nog een bout af tijdens het uitdraaien, maar dat is ook weer opgelost met nieuw draad. In totaal is er 15 liter gebruikt, inclusief het nieuwe afvullen. zie hieronder wat illustratieve plaatjes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2009 23:13 #1248831
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar nu de hamvraag: wat is
maar nu de hamvraag: wat is het verschil?? voor vs na verversen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2009 13:13 #1248843
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verschil
Ik moet er nog een grote afstand mee rijden, want ik heb gelezen dat je echt even een 100 km ofzo moet rijden voordat je verschi merkt.
Ik merk nu nog weinig, iets soepeler misschien, maar hij schakelde ook nog wel goed, ik wilde vooral wisselen omdat dat na 235.000 km nog nooit was gebeurd en de olie pikzwart was.
Ik merk nu nog weinig, iets soepeler misschien, maar hij schakelde ook nog wel goed, ik wilde vooral wisselen omdat dat na 235.000 km nog nooit was gebeurd en de olie pikzwart was.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 11:00 #1249012
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic flushen beter dan?
Hallo,

Ik vraag mij af in hoeverre het flushen beter is dan meerdere keren na elkaar 'vervangen'.
Immers bij het flushen loopt de olie snel door de bak en hoeveel vuil kan hij dan opnemen?
Zelf ververs ik de olie liever, laat deze een weekje zitten en ververs dan weer, de olie heeft dan meer tijd om 'oplossend' te werken.
Wat is wijsheid??

Ik vraag mij af in hoeverre het flushen beter is dan meerdere keren na elkaar 'vervangen'.
Immers bij het flushen loopt de olie snel door de bak en hoeveel vuil kan hij dan opnemen?
Zelf ververs ik de olie liever, laat deze een weekje zitten en ververs dan weer, de olie heeft dan meer tijd om 'oplossend' te werken.
Wat is wijsheid??
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 11:28 #1249016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veel
er wordt hier relatief veel geflushed onder de leden.
en dat is altijd met een litertje of 14 15 olie.
Laatst zag ik bij een <a href=" www.discoverychannel.co.uk/web/wheeler-d...ers-cars/jaguar-xjs/ " target="_blank">XJS dat ze gewoon verversten met een litertje of wat en dat was dat.
Kan dat niet bij de onzen?
en dat is altijd met een litertje of 14 15 olie.
Laatst zag ik bij een <a href=" www.discoverychannel.co.uk/web/wheeler-d...ers-cars/jaguar-xjs/ " target="_blank">XJS dat ze gewoon verversten met een litertje of wat en dat was dat.
Kan dat niet bij de onzen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2009 13:50 #1249024
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fluhen
Tuurlijk kan je ook gewoon verversen, maar uit het carter stroomt maar 2,5 a 3 liter....de rest van de olie (4 a 5 liter) blijft in de koppelomvormer zitten. Wil je al je olie verversen, dan zul je toch echt moeten flushen.
Daarnaast kan je door de oliepan even te verwijderen ook al het vuil van de magneetjes en uit het filter zeefje halen....Bij alleen verversen blijft die troep gewoon in je bak zitten.
Daarnaast kan je door de oliepan even te verwijderen ook al het vuil van de magneetjes en uit het filter zeefje halen....Bij alleen verversen blijft die troep gewoon in je bak zitten.
Moderators: Jerry Stam