Inhouden bij vollast

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2009 17:49 #1076632 door V700 register
Inhouden bij vollast is gemaakt door V700 register
Hoi mede Volvo rijders.
Ik heb een probleem, als ik op de autobaan rijd en ik wil gaan inhalen dan bokt de auto echt verschrikkelijk.
Dit gebeurt dus alleen als de turbo vol vermogen moet leveren, wat er dan ook nog bij komt kijken is dat waneer ik accelereer de airco pomp er mee stopt tot dat ik weer gewoon met het verkeer mee rijd.
Ik weet niet of het een met het ander te maken heeft hoor, zoveel technische kennis bezit ik niet.
En komt dit probleem wel vaker voor, ik heb behoorlijk lopen zoeken op het forum, maar kon wel iets vinden over de airco, maar niet over het inhouden van de motor.
Wie kan mij hier mee helpen, alvast bedankt en groetjes Peter
ps:het gaat hiet om een 760 turbo intercooler van 1988, weet niet of het iets uit maakt maar ik zet het er maar even bij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 07:27 #1248743 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic inhouden 760 turbo
Peter,

Het kunnen vast tal van dingen zijn maar het lijkt verdacht veel op veel speling in de magneetkoppeling van de aircopomp.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 07:51 #1248745 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Airco
Bij mijn motor (een 204GT) schakelt de airco automatisch uit bij het vragen van ''vollast'' vermogen en dat is ook de bedoeling. Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me normaal dat diit dan ook op jouw auto, hoewel met andere motor, ook zo is (af)geregeld. 
Over het inhouden. Er zijn nogal wat oorzaken voor aan te geven, zie ook allerlei ''draadjes'' hierover op het forum. Denk ook aan de sensor TCU.
Groet,
Wart

• Hedwig Lambrechts (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 09:14 #1248748 door Hedwig Lambrechts (GAST)
Beantwoord door Hedwig Lambrechts (GAST) in topic ECC schakelt uit bij acceleratie.
Lees ook dit even:
<a href="/node/9437" target="_blank">ECC schakelt uit bij acceleratie</a>.
Groeten,Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 23:11 #1248828 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fuel-cut
natuurlijk heeft het bouwjaar en type ermee te maken!  Zonder die info kan je zoeken en speculeren tot je een ons weegt.
Volgens mij ligt hier al een B230FT in met LH2.2 inspuiting:
dat bokken is de fuel-cut die de brandstof even heel kort afsluit. Dit komt omdat je buiten het meetbereik van de luchtmassameter komt(te veel lucht erin, LMM's slijten met de jaren ook dus kan zo'n ding dan soms rare metingen doen waardoor mogelijk fuel-cut wordt gegeven, soms helpt schoonspuiten met remmenreiniger. Niet met de hand aan het draadje komen!)  
OF doordat je bij volgas te weinig benzine in de motor krijgt (vervang het brandstoffilter onder de auto eens, die worden soms jaren lang verwaarloosd of zelfs helemaal nooit vervangen!)
OF doordat de boost te hoog oploopt (bv omdat je wastegate actuator stang te strak staat afgesteld. zet 'm eens wat losser. Dan moet je minder last hebben van boost-spikes) Als je een MBC gebruikt, stel die dan eens een stuk lager af(= minder boost) en probeer opnieuw. Stel 'm zo strak af dat je maximale boost krijgt zonder fuel-cuts! Doe dit bij voorkeur bij koud weer = meer zuurstof/liter in de lucht = eerder fuelcut. Doet 'ie het bij koud weer goed? dan automatisch ook goed bij warm weer.
Als je zelden of nooit volgas geeft kan ook de wastegate klep wel eens vastgeroest zitten... dan kan ook ineens de boost veel te ver oplopen, die klep blijft dan immers dicht. Goed gangbaar maken is het devies, de wastegate klep moet soepel opene en sluiten. smeren helpt niet want de turbo wordt daar honderden graden C. Gewoon met enige regelmaat eens flink boosten, dan blijft het allemaal prima gangbaar. 
Dat de airco stopt bij volgas is normaal. Hoort zo.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
07-10-2009 22:40 #1248902 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic langs
peter als je langs komt kunnen we wel even kijken.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2009 23:15 #1248909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Langs
mmmm, dat zou mooi zijn, alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Peter

Moderators: Jerry Stam