Vul - en aftappunt M90 versnellingsbak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 17:50 #1076612 door V700 register
Vul - en aftappunt M90 versnellingsbak is gemaakt door V700 register
Ik wil graag de versnellingsbakolie van mijn M90 versnellingsbak verversen, maar ik kan het vul- en aftappunt niet vinden. Heeft iemand een idee (en misschien een fotootje van) waar die zitten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 19:14 #1248555 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb geen foto maar de
Heb geen foto maar de aftapplug en vulplug zitten achterop de bak dus onder de aandrijfas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 22:08 #1248599 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoiets had ik al gelezen,
Zoiets had ik al gelezen, maar ik zie maar één bout die voor zoiets in aanmerking kan komen en ik verwacht er toch echt twee. Deze zit trouwens boven de aandrijfas, onder de aandrijfas zie ik een paar bouten die, volgens mij, gewoon de bak in elkaar houden. Niemand een fotootje of een site? 
Bart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-10-2009 22:18 #1248604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achterkant niet onderkant
Van het voorjaar op de sleuteldag gedaan, de aftapbout zit in de achterkant van de bak, niet in de onderkant. Het is lastig te zien want de steun van de bak zit er onder. Je moet dus aan de achterkant van de steun, met een verlengstuk op een dop, de bout losschroeven. Met een sterke zaklamp zie je ook dat er een koperen ringetje onder zit, altijd een teken van een vulplug of aftapplug. En 4 of 5 cm erboven zit de vulplug. Bij het aftappen loopt de olie ook over die steun, het is wel een beetje een geknoei om het af te tappen dus. Succes! PS ik heb geen foto ervan gemaakt, heb je geen Haynes daar staat dacht ik wle een foto in.

Moderators: Jerry Stam