einde koppelingscilinder?
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
en hij was wat slapjes geworden [krak in 4 en 5]
dus maar besloten vandaag even het hele gebeuren te ontluchten..
nipeltje los, alles eruit, eventjes het rem-koppelings olie reservoir eraf gehaald zodat daar gloednieuwe olie in kan [DOT 4]
reservoir overvol, zodat je geen lucht gaat pompen...
en maar rustig gaan oppompen , langzaam in drukken, erg langzaam weer omhoog..etc..etc
maar nee, hij bouwt geen druk op, hij neemt ook geen olie uit het reservoir, maar als je het nippeltje opent hoor je wel een "pfff" lucht dus
is dit het einde van de koppelingscilinder? hij lekt niet, maar neemt geen olie uit het reservoir en bouwt geen druk op...maar pompt wel lucht?
ben er de halve dag mee bezig geweest...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was altijd de truuk bij ontluchten van motorfietsremmen, ik neem aan dat het hier net zo moet.

- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Sjaap schreef : Druk op pedaal zetten, en dan nippeltje open. Dat telkens herhalen totdat er vloeistof uit komt en uiteindelijk zonder luchtbellen. 2-man job dus.
Dat was altijd de truuk bij ontluchten van motorfietsremmen, ik neem aan dat het hier net zo moet.
Klopt, doe ik ook, met 2 man, maar het probleem is dat hij helemaal geen vloestof pompt, maar alleen maar lucht, hij pakt geen vloeistof uit het reservoir [niveau zakt niet], er zit meer dan genoeg in het reservoir, de leiding NAAR de cilinder is ook vol, maar de cilinder pakt er niks van, en blijft luchtpompen...oftwel telkens als het nippeltje opengaat, pffff alleen maar lucht..geen vloestof...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Jan-Geert schreef : beetje druk op het reservoir zetten..
Ok en hoe?
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
wp001 schreef : Is de zuiger in de mastercilinder nog wel goed. Kan zijn dat deze vervuild is. Je bent nu toch aan het demonteren!
Geen idee , het hele verhaal hier gaat ook om de mastercilinder [cilinder pedaal zijde]
zal de cilinder er is uit slopen
maar wat mij ook verbaast is dat hij vaak op de helft blijft hangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeen
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
die er maar even ingeprutst en binnen een half uur was hij ontlucht....oftewel de andere cilinder heeft zijn tijd gehad
ook al ziet die er nog best goed uit...van de vervangende is het buitenste rubber al aan het afbrokkelen, en bij deze is dat nog helemaal goed...
naja iniedergeval kan ik weer rijden