Storing centrale deurvergrendeling achterklep 940 Turbo Estate 1992
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 12:06 #1076396
door V700 register
Storing centrale deurvergrendeling achterklep 940 Turbo Estate 1992 is gemaakt door V700 register
Beste forumleden,
De vergrendeling van de achterklep van mijn Volvo 940 Estate 1992 doet niet mee met de centrale deurvergrendeling. Zou volgens boekje wel moeten. Wie o wie heeft de gouden tip??
De vergrendeling van de achterklep van mijn Volvo 940 Estate 1992 doet niet mee met de centrale deurvergrendeling. Zou volgens boekje wel moeten. Wie o wie heeft de gouden tip??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 12:10 #1247282
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleutel?
Als je de deuren van het slot doet, en vervolgens ook de achterklep met de sleutel, waarna je via de bestuurdersdeur weer de boel op slot doet, werkt het dan wel zoals het hoort?
Zo nee, dan is ofwel het stangetje los, ofwel het motortje defect (of wordt niet aangestuurd, door bijv. draadbreuk ergens).Motortje heb ik nog ergens, als dat het geval blijkt te zijn.
Zo nee, dan is ofwel het stangetje los, ofwel het motortje defect (of wordt niet aangestuurd, door bijv. draadbreuk ergens).Motortje heb ik nog ergens, als dat het geval blijkt te zijn.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 18:13 #1247304
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stand van de sleutel
Hallo Bjorn
Als ik me niet vergis, werkt het als volgt. Als je de achterklep afsluit met de sleutel en de sleutel na het openen of sluiten weer verticaal uit het slot trekt, gaat de klep mee met de CV. Trek je de sleutel er horizontaal uit, dan gaat de klep niet mee met de CV.
groetjes
Mathy
Als ik me niet vergis, werkt het als volgt. Als je de achterklep afsluit met de sleutel en de sleutel na het openen of sluiten weer verticaal uit het slot trekt, gaat de klep mee met de CV. Trek je de sleutel er horizontaal uit, dan gaat de klep niet mee met de CV.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 20:50 #1247321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic storing cv achterklep
Hallo Baseman. Wat je vraagt heb ik allemaal geprobeerd, maar niks schijnt te werken. Welk stangetje bedoel je en hoe kan ik testen of het motortje kapot is??
Bedankt voor je reactie!!!
Bedankt voor je reactie!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 23:59 #1247359
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies.
Mijn volgorde van openen-sluiten, geeft precies aan, wat Mathy omschrijft.Dit is echter, blijkbaar, niet hed geval.
Als je het paneel aan van de binnenkant van de klep haalt, kun je in de klep kijken.Er zitten meen ik, 4 stangetjes aan.Een van de CDV naar het vergrendelmechaniekEen van het vergrendelmecahniek daan de greep buitenEen ban het vergrendelmechaniek naar de hendel binnen,en de laatste van het daadwerkelijke slot, naar het vergrendelmechaniek
De eerst genoemde, zou wel eens iets mee kunnen zijn.
Let op, dat je het frame rond de hendel niet kapot maakt. Als je je nagels onder het plastic randje zet (tussen bekleding ene de vlak daarop liggende plastic rand) kun je deze licht naar de hendel toebuigen en naar je toe halen. Met licht bedoel ik mm-werk, niet samen knijpen tot aan het midden.Met een breed plamuurmes kan het ook, maar let op, die dingen sneuvelen snel, ik heb er ook al een stuk getrokken.
De rest spreekt voor zich, als alle bevestigingen eruit zijn, kun je de bekleding (indien de klep open staat) in de richting van de neus van de auto wegschuiven.Let erop dat je de 'draden' van de verwarming niet beschadigd, hij valt er na ongeveer 3cm schuiven vanaf, weegt niet zo veel, maar mogelijk hangt ie aan een tweepolige remlchtdraad te bungelen, die je dus even los moet nemen bij de connector.
Succes?
Vraag of iemand anders even de sleutel in de bestuurdersdeur omdraait, terwijl jij je oor op de klep legt, ongeveer 15 cm rechts van de nummerplaat, op dezelfde hoogte als de nummerplaat.Als je een geluid hoort van een CDV-motortje (omschrijven kan ik het niet echt, maar zzzz-plok-zz, komt het beste in de richting, denk ik.) dan doet die het, alsthans, krijgt ie wel prik, maar of hij sterk genoeg is, om het slot dicht of open te trekken, is dan nog de vraag.bjornvandamme schreef : Welk stangetje bedoel je en hoe kan ik testen of het motortje kapot is??
Als je het paneel aan van de binnenkant van de klep haalt, kun je in de klep kijken.Er zitten meen ik, 4 stangetjes aan.Een van de CDV naar het vergrendelmechaniekEen van het vergrendelmecahniek daan de greep buitenEen ban het vergrendelmechaniek naar de hendel binnen,en de laatste van het daadwerkelijke slot, naar het vergrendelmechaniek
De eerst genoemde, zou wel eens iets mee kunnen zijn.
Let op, dat je het frame rond de hendel niet kapot maakt. Als je je nagels onder het plastic randje zet (tussen bekleding ene de vlak daarop liggende plastic rand) kun je deze licht naar de hendel toebuigen en naar je toe halen. Met licht bedoel ik mm-werk, niet samen knijpen tot aan het midden.Met een breed plamuurmes kan het ook, maar let op, die dingen sneuvelen snel, ik heb er ook al een stuk getrokken.
De rest spreekt voor zich, als alle bevestigingen eruit zijn, kun je de bekleding (indien de klep open staat) in de richting van de neus van de auto wegschuiven.Let erop dat je de 'draden' van de verwarming niet beschadigd, hij valt er na ongeveer 3cm schuiven vanaf, weegt niet zo veel, maar mogelijk hangt ie aan een tweepolige remlchtdraad te bungelen, die je dus even los moet nemen bij de connector.
Succes?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2011 16:01 #1337110
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motortje centrale vergrendeling kofferdeksel sedan 740
Hallo,
De afgelopen 2 dagen kwam ik er achter dat smorgens mijn accu leeg was. De accu laten testen, deze is in prima conditie.
Moet dus een lekstroom zijn.
Vanmorgen had het gevroren en toen viel mij op dat een plekje op de kofferdeksel van mijn sedan niet bevroren was. Bij openen van de klep zag ik dat dit precies terplaatse is van de vergrendelingsmotor van de kofferruimte. Kan het zijn dat deze stroom is blijven verbruiken en dat dit dus de oorzaak is van de lege accu?
Overigens werkt de centrale deurvergrendeling van de portieren nu ook niet. Komt misschien door de lekstraaom bij het motortje in de kofferruimte. Of kan ook een slecht relais de oorzaak zijn dat mijn accu snachts leegloopt.
Hoe moet ik het motortje verwijderen/demonteren?
Ik stel prijs op uw reactie.
Andre Wensveen
De afgelopen 2 dagen kwam ik er achter dat smorgens mijn accu leeg was. De accu laten testen, deze is in prima conditie.
Moet dus een lekstroom zijn.
Vanmorgen had het gevroren en toen viel mij op dat een plekje op de kofferdeksel van mijn sedan niet bevroren was. Bij openen van de klep zag ik dat dit precies terplaatse is van de vergrendelingsmotor van de kofferruimte. Kan het zijn dat deze stroom is blijven verbruiken en dat dit dus de oorzaak is van de lege accu?
Overigens werkt de centrale deurvergrendeling van de portieren nu ook niet. Komt misschien door de lekstraaom bij het motortje in de kofferruimte. Of kan ook een slecht relais de oorzaak zijn dat mijn accu snachts leegloopt.
Hoe moet ik het motortje verwijderen/demonteren?
Ik stel prijs op uw reactie.
Andre Wensveen
Moderators: Jerry Stam