Gillende Turbo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2009 04:31 #1076342 door V700 register
Gillende Turbo is gemaakt door V700 register
Beste dames en heren,
Sinds een paar dagen maakt mijn Turbo meer lawaai dan dat hij normaal gesproken zou doen. Wanneer de turbo inkomt ontstaat er een luid gillend geluid. Eerst was dit eerder een turbine geluid. Ik merk geen afname in trekkracht. Ook komt de turbo even vloeiend in als normaal. Daarnaast blijft de turbo bij maximale uitslag ook gewoon functioneren. Verder zie ik geen noemens waardige pluimen achter de auto. Eigenlijk functioneert de auto net als altijd, er is nu alleen een gillend geluid van de turbo bij gekomen. Wat kan hier aan de hand zijn? Is er ergens een pakking lek? Of zijn de slangen naar de intercooler dan wel het luchtfilter niet meer lucht dicht?
Ik heb graag advies, mijn kennis van turbo's is niet erg groot.
Alvast bedankt,
Groet, Roderik 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2009 08:12 #1247110 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic gillende turbo
Meestal als een turbo herrie maakt zijn er schoepjes die niet meer in lijn staan of zelfs stukjes er van afgebroken.
Luchtfilter en turboleiding checken die koekt nog wel eens dicht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2009 20:37 #1247549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb de turboslangen
Ik heb de turboslangen losgehad en schoongemaakt. Ze waren gewoon schoon en er zat ook niet veel olie in. Hoe kan checken of de schoepjes nog goed zijn? Kan een turbo ook niet een gillend geluid maken omdat er een lek in de slangen zit óf omdat er een pakking lek is?
Ik hoor het graag, want ik weet niet wat ik ermee aan moet. Waar ik het probleem moet zoeken en hoe ik het uberhaupt op kan lossen, daar de turbo alleen meedraait als je rijdt. Daarnaast weet ik ook niet of dit lawaai ernstig voor de motor is of niet.
Dank!
Roderik 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2009 23:25 #1247584 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic - een licht fluiten geluid
- een licht fluiten geluid is meestal geen probleem, normaal zelf.
- maar hoog gillende mechanische geluiden die varieren met het toerental van de motor , die duiden op het overlijden van de turbo, schoepbladen die de huizen raken...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2009 02:38 #1247672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ondertussen ben ik even
Ondertussen ben ik even langs de garage en goed gekeken naar de turbo en alles wat erom heen hing.
Wat bleek nu. Mijn overdrukventiel zat compleet los. Ik heb de inbusbouten aangedraaid en het probleem was volledig opgelost.
Dus niks van versleten turbo, wat opzich raar was aangezien de auto net een beurt had gehad twv 650 euro.
Dank voor de hulp in ieder geval!
Groet, Roderik 

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2009 08:52 #1247678 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic gillende turbo
Roderik
Ben blij dat het probleem opgelost is maar ik begrijp het niet echt want met een slecht werkend overdrukventiel verlies je dus echt wel veel vermogen.
Enfin het is opgelost. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-09-2009 10:08 #1247682 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaatje?

Roderik v. M schreef : Wat bleek nu. Mijn overdrukventiel zat compleet los. Ik heb de inbusbouten aangedraaid en het probleem was volledig opgelost.

Heb je daar een plaatje van, of kun je me omschrijven wat je definieerd als overdrukventiel?Die deksel met de drie boutjes bobenop de turbo?Imbus-boutjes?

Moderators: Jerry Stam