Brandstoffilter vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2009 19:28 #1076153 door V700 register
Brandstoffilter vervangen is gemaakt door V700 register
Als A-technicus heb ik alle losse delen en vloeistoffen van mijn 940 estate laten vervangen. Niet omdat het nodig was, maar omdat ik alle punten van 0-50.000 km uit het haynes boek heb laten doen. Wat een ongehoord niets zeggend slecht boek is dat trouwens. Maar daar wilde ik het nu niet over hebben. Na het laten vervangen van het brandstoffilter rijdt de 940 prachtig vloeiend, ronduit geweldig. Volgens opgave moet dit verbeelding zijn en heeft kan dat niets met het filter te maken hebben. Mijn vrienden van Haynes (afgebeeld met Opel kadett) geven hier ook geen uitsluitsel over. Ik weiger vooralsnog aan te nemen dat ik psychosomatische belevingen heb met mijn filter. Samengevat : Heeft het brandstoffilter invloed op de rijbeleving?   

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2009 19:45 #1246171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.
Ja,dat wil zeggen dat ik denk dat door een vers filter de pomp meer juice krijgt en het injectiesystem beter of sneller op druk krijgt, dan met een verstopte variant.
Denk ik......klinkt niet annnemelijk?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2009 00:14 #1246217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie je wel....
Dat zei ik nou ook. Ik ben niet gek, het is een filter. Het is niet helemaal mijn tekst, nogmaals a-techniscus maar ik ben bereid te leren. Ik denk als het schoon is, is het beter. Waar meer door heen kan, kan ook meer uit of zoiets. Bij de dealer zegt men, het is puur voor de lucht, je kan er niets van merken bij het rijden. De logica dat als het geen doel dient, je er fabrieksuit ook een vieze op kunt doen, schijnt dan weer niet op te gaan. In ieder geval dank voor de reactie.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
07-09-2009 00:50 #1246218 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic merk je zeker wel
ik vervang bij mijn auto regelmatig (30dkm) het filter daar merk ik er weinig tot niets van maar de eerste keer toen ik dit deed bij mijn 940 merkte ik dit wel zeker.
ook werd mij verteld dat dit tussen mijn oren zat.
toen ik het filter eens uiteen haalde kon ik mijn ogen niet geloven, dat daar nog benzine door kon komen.
toen ik deze bij mijn dealer liet zien, waren zij ook verbaast van wat ze zagen.
en krabbelde ze wel terug van hun eerste reactie.
wel heb ik mij dus voorgenomen om deze om de 30dkm te vervangen en elke auto die ik koop de oude er meteen onderuit ruk en er een verse onder druk.
het zelfde met de bougies olie ed je merkt het ercht wel.
alleen al kun je oliefilter en olie verversen merken op de snelheid van het doven van het olie lampje bij het starten.
duurde voor het verversen bijna 2 seconde nu direct uit (mischien millisecondes)

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam