Lambda lampje brandt NIET meer maar verbruik omhoog
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2009 22:08 #1076117
door V700 register
Lambda lampje brandt NIET meer maar verbruik omhoog is gemaakt door V700 register
sinds pakweg 10 april 2000 brandde mijn lambda-lampje. Sinds de laatste beurt, waarbij de accu weer los was, brandt het lampje niet meer. en dat is dus vreemd. (Het lampje op zich werkt wel als ik start) Helaas is mijn LPG-verbruik de laatste tijd hoger, dichter bij de 1 op 7 dan bij de "gewone" 1 op 8.
Iemand een idee of moet ik een nieuwe sonde laten plaatsen?
Alvast bedankt voor de tips!
JohnPeter
Iemand een idee of moet ik een nieuwe sonde laten plaatsen?
Alvast bedankt voor de tips!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-09-2009 23:56 #1245930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als er echt iets mis is gaat
als er echt iets mis is gaat het lambda lampje vanzelf weer aan na verloop van tijd.
zo maar op de gok een lambda-sonde vervangen is niet verstandig.
als het lampje weer brand laat dan eens de foutcode uitlezen. Dan is het wat gerichter zoeken.
1:7 is trouwens helemaal niet zo vreemd voor een LPT+LPi+automaat. Het verbruik is sterk afhankelijk van de rijstijl (pittig?)en de rijomstandigheden (veel in de file gestaan? veel airco aan? veel met belading/passagiers gereden? veel in de stad gereden?)
zo maar op de gok een lambda-sonde vervangen is niet verstandig.
als het lampje weer brand laat dan eens de foutcode uitlezen. Dan is het wat gerichter zoeken.
1:7 is trouwens helemaal niet zo vreemd voor een LPT+LPi+automaat. Het verbruik is sterk afhankelijk van de rijstijl (pittig?)en de rijomstandigheden (veel in de file gestaan? veel airco aan? veel met belading/passagiers gereden? veel in de stad gereden?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2009 07:28 #1245935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het brandt al een maand niet meer
Het is juist zo vreemd dat het niet brand na 9 jaar.
Mijn rijstijl is redelijk constant, de laatste tijd weinig file gereden en ook niet opmerkelijk veel in de stad gereden; zelden met passagiers en de airco staat al twee jaar uitgeschakeld.
De laatste keer door Duitsland zat ik rond de 1 op iets minder dan 7, maar toen had ik BG de sporen gegeven
Enfin, zal binnenkort wel een keer richting Vaassen gaan.
Dank voor de reaktie!
JohnPeter
Mijn rijstijl is redelijk constant, de laatste tijd weinig file gereden en ook niet opmerkelijk veel in de stad gereden; zelden met passagiers en de airco staat al twee jaar uitgeschakeld.
De laatste keer door Duitsland zat ik rond de 1 op iets minder dan 7, maar toen had ik BG de sporen gegeven
Enfin, zal binnenkort wel een keer richting Vaassen gaan.
Dank voor de reaktie!
JohnPeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2009 07:47 #1245937
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo origineel
Kies wel een Volvo originele lambdasonde als je gaat vervangen. Een ander merk/type KAN vervelende problemen geven en dan mag je daarna alsnog die Volvo sonde eronder hangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2009 08:44 #1245942
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Type
Danjewel Henk,
zal ik zeker (laten) doen alhoewel ik relatief kort geleden begreep dat er meerdere kunnen zijn, omdat de een wel of de ander juist weer niet met LPG2,5 wil samenwerken. De huidige liet zo'n 9 jaar het lampje branden; je raakt er aan gewend.
Fijne dag
JohnPeter
zal ik zeker (laten) doen alhoewel ik relatief kort geleden begreep dat er meerdere kunnen zijn, omdat de een wel of de ander juist weer niet met LPG2,5 wil samenwerken. De huidige liet zo'n 9 jaar het lampje branden; je raakt er aan gewend.
Fijne dag
JohnPeter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2009 09:51 #1245948
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Het is volgens mij ook niet zo dat alle niet-Volvo sondes niet werken. Alleen als je pech hebt kies je net de verkeerde, wat je alleen achteraf kunt constateren. En als je pech hebt zoek je het eerst in andere zaken waarbij die pogingen ook in de papieren kunnen gaan lopen. Hoewel het natuurlijk vrij duidelijk is als storingen optreden nadat je alleen de lambda vervangen hebt. Overigens maakt het type systeem volgens mij meer uit dan G2, G2.5 of G3. Volgens mij is Vialle LPi altijd even gevoelig, of het nu G2.5 of G3 is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-09-2009 10:34 #1245955
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet Joost
Maar Timen mag het weten
Moderators: Jerry Stam