Lekkend stuurhuis wel of niet zelf repareren of laten reviseren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 14:36 #1076075 door V700 register
Al een jaar of twee sukkel ik met een lekkend stuurhuis. De ene keer erger dan de andere keer, maar er is nu in twee jaar tijd een liter ATF in gegaan en een tube Holts steering Lock Leak maar er liggen nog steeds van die nare druppels onder de auto. Vooral als je aan komt rijden met een krappe bocht dan perst ie er zo te zien wat uit. OP het forum staan wel reacties van mensen die zelf de keerringen vervangen hebben met goed resultaat. Maar het merendeel van de reacties is dat je beter een gereviseerd stuurhuis kunt plaatsen. Omdat keerringen alleen maar het eindstation zijn en de lekkage door een versleten mechanisme komt.
Wat is wijsheid? Volgens Nordicar zijn er nogal wat verschillende uitvoeringen van stuurhuizen, ook bij hetzelfde bouwjaar. Dus ze kunnen ook niet zomaar een setje keerringen opsturen. Het stuurhuis moet dus hoe dan ook eerst uit elkaar, dan de ringen opmeten stel ik me zo voor en dan bestellen/ophalen bij de autozaak of de dealer? Ik zit ook te spelen met de idee om het stuurhuis eronder uit te halen (auto op bokkken) en dan wegbrengen voor een revisie. Dan weet je in elk geval zeker dat het stuurhuis er weer goed onder past... Maar hoe lang duurt dat zo'n revisie? Een week of wat onder de carport dat kan nog wel, maar veel langer moet het niet duren... En hoe belangrijk is gebruik van het originele stuurhuis eigenlijk, ik kan me ook voorstellen dat een gereviseerde zoveel nieuwe onderdelen bevat dat het niet echt uitmaakt. Oja de auto heeft net de 250.000 op de teller en is nu 12 jaar  oud, het stuurhuis zal nog wel origineel zijn, is dat niet een beetje jong voor een complete revisie? Alvast dank voor het meedenken!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 18:47 #1245704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo,   ik heb op dit
Hallo,

ik heb op dit forum een tweedehands stuurhuis gekocht en laten monteren.
Deze voldoet prima en bijelkaar was ik zo'n 125€ kwijt(incl. montage.

groet,

Jacow 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 18:49 #1245705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en een lekkend stuurhuis is
en een lekkend stuurhuis is apk afkeur sinds mei.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 21:17 #1245726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stuurinrichting
Zelf doen of ga naar Timen Smit. Ikzelf heb een gereviseerde gekocht en onder een 940 gezet, zit er binnen 2 uur onder. Wel met een brug werken anders is het geen doen.
Succes,
Jeen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 21:39 #1245729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic net gedaan
Hoi,
Ik heb het net gedaan. Voor de deur de auto op bokken. Het is niet al te moeilijk. Bij TImen heb ik het stuurhuis gekocht en stuurkogels. Het wijst zich eigenlijk vanzelf. Met 7 bouten is het geheel los.
2 x stuurkogel
1 x stuurpen
2 x slangen
2 x de bouten in het chassis.
Oh ja en een beschrnplaatje.
Het uitlijnen was nog het meeste werk. Ik ben eigenlijk een beetje trots dat het gelukt is -:)

groeten Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 22:02 #1245732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen valse bescheidenheid...
Hoi Ad, daar mag je best wel trots op zijn! Zonder brug lijkt me toch nog wel een leuke put werk, maar ik kan wel droog werken en ik heb ook geen haast. Ik ga mijn echtgenote maar eens voorzichtig informeren dat er een reparatie aankomt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2009 21:06 #1245809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wees blij dat het stuurhuis
wees blij dat het stuurhuis zo relatief makkelijk bereikbaar is van onderaf. Ook is de grote bodemvrijheid van onze voertuigen een voordeel.
 Spoorstangen met binnenste spoorstangkogels heb ik ook gewoon met de auto op bokjes gedaan.

Moderators: Jerry Stam