cardanas verschillen

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 14:32 #1076074 door Gert-Jan De Jong (GAST)
cardanas verschillen is gemaakt door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beste Volvisti,

Al een tijdje heb ik last van trillingen in de aandrijflijn van mijn 940 automaat. Het tussenaslager is vervangen, maar dit maakte het alleen maar erger. Nu concludeerde een monteur vorige week dat de cardanas krom is. Een nieuwe is erg prijzig, dus wil ik op zoek gaan naar een tweedehands en die voor de zekerheid nog laten balanceren. Nu vraag ik me of er verschil zit in de cardanas van een handbak en automaat en of een 740 dezelfde cardanas heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 15:43 #1245685 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Cardanas richten
Hallo, <a href=" home.kpn.nl/mmgleeuw/Volvo/volvoframe-rechts.html " target="_blank">hier   laat iemand een cardanas van een 245 richten. Is wellicht ook een optie.
Groet Martin

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 15:53 #1245687 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic goede tip
Bedankt voor de tip. Dat is in ieder geval dichtbij huis. Erg interesant verhaal staat er op je pagina, maar dat terzijde.
Mijn idee is echter om eerst een andere as te zoeken omdat ik dan kan blijven rijden terwijl die gebalanceerd wordt. Ik heb nog geen bedrijf gevonden dat de as voor mij wil demonteren, balanceren en vervolgens weer kan terugplaatsen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 16:10 #1245690 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
Volgens mij zijn niet alle assen gelijk, hangt oa ook af van de lengte van de bak.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-09-2009 16:50 #1245693 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic 2 van de 3

gj schreef : Bedankt voor de tip. Dat is in ieder geval dichtbij huis. Erg interesant verhaal staat er op je pagina, maar dat terzijde.
Mijn idee is echter om eerst een andere as te zoeken omdat ik dan kan blijven rijden terwijl die gebalanceerd wordt. Ik heb nog geen bedrijf gevonden dat de as voor mij wil demonteren, balanceren en vervolgens weer kan terugplaatsen.

&#160;
Demonteren en terug plaatsen wil ik wel voor je doen, als jij een plek weet waar je hem kan laten balanceren....
&#160;
GG,
&#160;

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2009 07:21 #1245838 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic vriendelijk
Dat is vriendelijk van je Miquel, maar je woont nogal een eindje weg.
&#160;
Nog iemand die weet of er verschil zit tussen carndanas automaat/handgeschakelt, 940/740?

Moderators: Jerry Stam