Airco heeft kuren.... Stroomverdeler?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 14:07 #1075955
door V700 register
Airco heeft kuren.... Stroomverdeler? is gemaakt door V700 register
Beste medeleden,
Ik heb een 945 ltp uit 96 en ben zeer tevreden! Sinds een paar maanden heeft mijn airco kuren. Stopt er na een tijdje mee. Heb hem laten checken op inhoud en dichtheid: hij was dicht en heb hem bij laten vullen, maar dat hielp niet: steeds na een tijdje rijden stopt hij ermee. Mijn accu begaf het en er een nieuwe in laten zetten en zowaar de tijd dat hij blijft koelen is verlengd, maar toch.. hij stopt er weer mee. Als ik hem dan uit zet en een paar minuten wacht doet hij het weer. Ik krijg het idee dat als er ergens een andere grote stroomvreter in mijn auto aanspringt, bijv de ventilator, dat hij dan automatisch de stroomtoevoer naar de airco uitzet. Kan dat? Iemand daar ervaring mee? Heeft het zin de spanningsverdeler te checken, of iets aan de stroomtoevoer te veranderen?
groet,
Frits
Ik heb een 945 ltp uit 96 en ben zeer tevreden! Sinds een paar maanden heeft mijn airco kuren. Stopt er na een tijdje mee. Heb hem laten checken op inhoud en dichtheid: hij was dicht en heb hem bij laten vullen, maar dat hielp niet: steeds na een tijdje rijden stopt hij ermee. Mijn accu begaf het en er een nieuwe in laten zetten en zowaar de tijd dat hij blijft koelen is verlengd, maar toch.. hij stopt er weer mee. Als ik hem dan uit zet en een paar minuten wacht doet hij het weer. Ik krijg het idee dat als er ergens een andere grote stroomvreter in mijn auto aanspringt, bijv de ventilator, dat hij dan automatisch de stroomtoevoer naar de airco uitzet. Kan dat? Iemand daar ervaring mee? Heeft het zin de spanningsverdeler te checken, of iets aan de stroomtoevoer te veranderen?
groet,
Frits
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 14:20 #1245098
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Levert die nieuwe accu
Levert die nieuwe accu genoeg ampere?
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 15:15 #1245099
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Frits
Is de condensor
Frits

Is de condensor wellicht aan vervanging toe en is dit gecheckt bij je airco beurt?

Is de condensor wellicht aan vervanging toe en is dit gecheckt bij je airco beurt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 16:13 #1245100
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Magneetkoppeling
Misschien is je magneetkoppeling gesleten. Is simpel te verhelpen door er drie ringetjes tussenuit te halen. Daardoor grijpt de poelie weer beter aan op de as van de aitcopomp. Ik had het ook en heb de bewuste ringen eruitgehaald en het tresultaat is perfect. <a href="/node/16653#comment-89407" target="_blank">Hier</a> staat het een en ander beschreven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2009 21:35 #1245116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, bij mij was het de
Tja, bij mij was het de airco-unit zelf die kapot was en met name het drukknopje: aan-uit.
Wellicht het proberen waard om een andere airco-unit in je dash-board te plaatsen en
kijken of de airco dan wel aanblijft.
Overigens ben ik dus nog steeds op zoek naar zo'n ding....
PS. ik heb de airco-condensor nu direct op de accu aangesloten met een zweefzekering ertussen met
een schakelaar.......> niet vergeten uit te doen als je niet meer rijdt, anders trekt hij je accu leeg
groet,
Jacow
Wellicht het proberen waard om een andere airco-unit in je dash-board te plaatsen en
kijken of de airco dan wel aanblijft.
Overigens ben ik dus nog steeds op zoek naar zo'n ding....
PS. ik heb de airco-condensor nu direct op de accu aangesloten met een zweefzekering ertussen met
een schakelaar.......> niet vergeten uit te doen als je niet meer rijdt, anders trekt hij je accu leeg
groet,
Jacow
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2009 10:47 #1245149
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 75, meer dan de vorige accu.
75, meer dan de vorige accu. Ik heb bij de vorige onderhoudsbeurt het euvel aangegeven en zij konden niks ontdekken. Ik zal volgende keer expliciet de condenser vermelden. Knopje op dashboard ga ik bekijken. Magneetringen: als hij stopt volg ik je tip...
Bedankt, ik ga ermee aan de slag!
Bedankt, ik ga ermee aan de slag!
Moderators: Jerry Stam