Foutcode 131 Volvo 940 GL automaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2009 14:07 #1075941 door V700 register
Foutcode 131 Volvo 940 GL automaat is gemaakt door V700 register
Hallo liefhebbers,

Na jarenlang Citroën gereden te hebben (Xantia, BX, BX GTi, XM) heb ik besloten dat ik DAAR klaar mee ben en nu overgestapt ben op Volvo.
Ik heb een exemplaar uit 91 met 267.xxx op de klok automaat en tot 250.000 bij de officiele dealer in onderhoud geweest.
Afgelopen vrijdag de auto naar een plaatselijke garage gebracht voor nieuwe remschijven en remblokken.
Een dag later kom ik tijdens het rijden erachter dat het lampje brand wat volgens het boekje staat voor slechte uitstoot.. Jullie weten wel een groen driehoekje met zo'n pootje erin. Nog nooit eerder gezien! Ja na het starten maar dat gaat dan meteen weer uit! Auto langs de kant.. ik dacht opnieuw starten verhelpt het probleem wel..maar ...ik kreeg de auto niet meer gestart. Ik merkte trouwens terwijl ik daar stond dat de auto wat minder mooi stationair liep (wel op alle cilinders maar rommeliger dan normaal)
Gewacht, gewacht, gewacht.. en op een gegeven moment starte de auto weer... lampje brande weeren stationair hetzelfde verhaal. Stukje gereden, niks te merken... rook wel benzine... auto langs de kant gezet... ANWB gebeld... konden de storing alleen uitlezen via de zelfdiagnose van Volvo... 131 kwam eruit. Ben even kwijt wat het ook alweer was.. ANWB man zegt de Lambda sensor... Zou ongeveer 100 euro kosten..?!
 Wie heeft hier ervaring mee? Kan dit opeens optreden? Ik heb die bewuste dag (zeer warm) veel korte stukjes gereden.
Moet ik de accu klemmen eens losgooien?

Groet, Tim

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2009 14:08 #1245027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een 940 GL automaat ...voor
Een 940 GL automaat ...voor de volledigheid

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2009 14:18 #1245029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Te rijk?
Loopt ie niet te rijk dan, als je onverbrande benzine uit de buis ruikt?
Kijk even in de documentatie bij Technische vraagbaak, onder het kopje storingscodes, om te zien wat het precies is, of onder algemene techniek, voor de meetwaarden van bijvoorbeeld in dit geval de ECT-sensor, de temp-sender voor je blok, die aan de zijkant onder inlaatpoort 3 en 4 (van vooren geteld) naar buiten steekt.
LMM niet in orde?
Rijd ie ook op gas trouwens?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2009 14:44 #1245031 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan het even zo snel niet
Kan het even zo snel niet vinden...
Ik kwam er nu net wel achter dat ik sinds vrijdag start met de garagesleutel van de auto..
Ik heb een keer in een druilerige winter een Fiat Brava gehad waar in het boekje stond dat de garagesleutel was voor het uitlezen van storingen enz...
Heeft er niks mee te maken toch?
Auto heeft nooit op gas gelopen nee.
En ik had wel het idee dat ie gisteren even te rijk liep...maar dat gebeurd altijd als dat lampje brand?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2009 15:30 #1245036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat met een andere sleutel
Dat met een andere sleutel starten heeft geen invloed.. dacht ik ook al maar goed....
Net gestart..overigens is de koude start altijd lang geweest...pakt ie em laag op in de toeren en loopt dan als een zonnetje..
Deed ie nu ook minus dat zonnetje! En de uitstoot was behoorlijk!
Gaat mijn gedachte toch uit naar die sensor

Moderators: Jerry Stam