Kentekengewicht bij invoer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 15:23 #1075894 door V700 register
Kentekengewicht bij invoer is gemaakt door V700 register
Goede middag,

In april  heb ik  het forum de vraag voorgelegd wat de doen met een m.i. veel te hoog vastgesteld gewicht op mijn Volvo 965 automaat, die ik uit Zweden heb ingevoerd. Er was een gewicht vastgesteld van 1660 kilo, terwijl de Nederlandse typegoedkeuring 1541 kilo vermeldt.
 Onder de reacties  die ik van diverse clubleden ontving was er een die mij adviseerde advies te vragen bij Volvo Cars Nederland. Dit heb ik gedaan, en na overleg met de heer Strik van Volvo Cars kreeg ik terstond een verklaring van Volvo Cars dat gezien het identificatienummer van mijn auto het ledig gewicht 1541 kilo is.
Hierop heb ik een bezwaarschrift ingediend bij de RDW, en heden ontving ik bericht dat mijn bezwaar gegrond is verklaard, en dat het gewicht teruggebracht wordt naar 1541 kilo.
Enerzijds dank voor jullie adviezen in dit verband, maar ik wil vooral vermelden dat Volvo Cars Nederland mij in deze procedure zeer behulpzaam is geweest. De RDW vroeg n.l. nog meer verklaringen, onder meer dat de typegoedkeuring VOLV-3961, inderdaad bij mijn auto hoort, en dat de 965 dezelfde auto is als de 960 Estate. Volvo Cars leverde elke verklaring die de RDW wilde hebben.
Dit scheelt mij 2 klassen in de wegenbelasting, dus ik ben er wel blij mee.
 Hartelijke groeten van Hans Kakes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 19:06 #1244849 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewicht?
Op mijn kentekenbewijs staan 2 gewichten: werkelijk gewicht en rijklaar gewicht. En dat laatste is het gewicht inclusief "gemiddelde bestuurder en een kwart tank benzine".

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-08-2009 01:55 #1244941 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Netjes
Gewoon netjes van Volvo!
Ze hebben er geen of weinig belang bij, (een 900 is al 11 jaar uit productie) ze helpen je toch!!!!!!!!!
Klanten binding heet zoiets.
Na een paar keer in een Audi(6 & 8) te hebben gereden,
Zoek ik toch een S80 4x4 met een Yamaha V8.
Volvo gevoel blijft, ook met een zgn Ford/Volvo
(de 940 gaat niet weg!!!!)

Moderators: Jerry Stam