Paar vraagjes na bezichtiging auto

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 13:12 #1075888 door Chris Kobes
Paar vraagjes na bezichtiging auto is gemaakt door Chris Kobes
Beste Volvoïsten,
Gisteren ben ik even wezen kijken bij een witte 740 sedan bij ons in de buurt. Nu moet ik zeggen dat de auto in goede staat was, echter moest alleen de koppeling in de nabije toekomst vervangen worden naar mijn mening.
Na een stukje dus te hebben gereden en wat te hebben geremd kwam ik er achter dat bij het remmen de auto niet netjes constant vertraagde. Ik zelf dacht eerst aan een kromme schijf, maar dat kan niet want er zit geen trilling in het stuur.Mijn vraag is: Wat zou dit kunnen zijn of zou dit van het van het lange staan kunnen komen?
Verder bleef ook de verlichting branden als het de draaischakelaar op de 0-stand stond. Volgens de verkoper was dit de zweedse stand en kon men dit uitschakelen bij de Dealer.....?
Groeten,Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 13:28 #1244813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoorden.
Een kromme schijf, hoef volgens mij geen trilling in je stuur te veroorzaken, dat doet ie enkel, als er naast de kromme schijf ook een blok tegenaan ligt, die elke omwenteling een beetje afremt.
Die zweedse stand, dat klopt.Uitschakelen bij de dealer niet.Bij mijn 940 is het meen ik zekering 25 (staat onderop de asbak) maar voor de 740 kon dat wel eens anders zijn.Er is eens een vraag over gesteld hier, maar ben even kwijt wie en hoe, zeg maar.
Later las ik ook, dat er in de schakelaar een schroefje zou zitten, die er voor zorgt, dat als je die een kwartslag draait, je day-time-running ligts zijn uitgeschakeld.
Koppeling lijkt me je eerste zorg, de rest is redelijk makkelijk op te lossen/betaalbaar.Wel is het handig om even te checken of deze witte, de schijf aan de naaf heeft zitten, in plaats van een losse schijf, dan wordt het namelijk een duurder grapje.Hierop heb ik helaas geen antwoord.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 14:38 #1244823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ter aanvulling...
Op welke grond beoordeel je dat de koppeling eraan zit te komen? Hoog aangrijpen bijvoorbeeld zegt niet altijd iets. Of heb je de boel inwendig bekeken?

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2009 18:11 #1244839 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Koppeling
De koppeling greep nogal laat aan naar mijn gevoel en tijdens de koppelingstest in de 5de versnelling klom het toerental te snel.
Bij de 850 weet ik wel dat er een schakelaar zit om de Zweedse stand uit te schakelen, bij de 740 wist ik het niet dat dat erop zat (zal ook wel een zekering zijn).
Het is trouwens een 1990 Volvo 740 GL, met de soort van 900 serie neus.
Bedankt voor de tips en opmerkingen ;)

Moderators: Jerry Stam