Ringveren bij Hydra velg afsluitdoppen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 08:57 #1075821 door V700 register
Ringveren bij Hydra velg afsluitdoppen is gemaakt door V700 register
Ik zou het jammer vinden als de doppen er zouden afdonderen, vandaar mijn vraag.
De vrijdag opgehaalde hydra'a werden "geleverd" met twee velgen zonder zo'n verring en twee met, maar die zaten aan de binnenkant van het deel wat zeg maar in de velg gaat. Ik heb nog veren van de Adhara's liggen, maar daar zaten ze aan de buitenkant. LIjkt me ook logisch, maar toch deze vraag.
Of is er wllicht verschil fussen de voor- en achterwielen?
Dank voor de hulp. Maandag laat ik het vierde wiel eronder zetten en dan zou het mooi zijn als ook de doppen er op konden. Laat het maar doen in Duitsland, kan ik ook die Uweltplaket regelen. Voor 5 euro..
Dank voor de hulp
JohnPeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 09:27 #1244448 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Geen verschil voor-achter
Alle kapjes horen zo'n veerring te hebben die in het kapje zit. Die is bij die kunstof kapjes nodig om de pootjes in de velg te houden. (anders verlies je inderdaad de kapjes als je pech hebt)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 09:44 #1244449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnen of buitenkant?
Dankjewel Jan.
Maar ik neem aan dat ze aan de buitenkant van die 4 pootjes zitten, er omheen dus. De twee die er bij waren zaten aan de binnenkant, dus drukten als het ware die 4 pootjes naar buiten, open.
Dank!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 10:49 #1244451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even kijken
Even kijken hoe de dop in de velg geklemd hoort te zitten. Hoort hij "naar buiten" te klemmen dan de ring aan de binnenkant en omgekeerd. Mijn Aries dopjes hebben geen veerring maar 4 nokken met een schuine kant aan de buitenkant. Die klemmen dus naar buiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 12:56 #1244469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De veerring in de dopjes bij
De veerring in de dopjes bij een Hydra velg zitten aan de binnen kant van de nokken. Daar zit ook een soort gleufje bij elke nok waar die in valt.
De nokken van de dopjes vallen dan weer IN de velg. De nokken worden dan dus door de ver naar buiten geduwd om te blijven zitten.
Voor - achter maakt overigens niets uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 14:47 #1244485 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een ieder bedankt
Als BG straks terug is loop ik de bouten nog even na en gaan de doppen er op. En morgen hopelijk de vierde band/velg :(
Wel mooier dan de stalen wielen die er onder lagen, maar weet niet of ik deze of de Adhara's mooier vind. Zal wel wennen zijn!
Groetend uit een zonning Oost Grunnn'nn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2009 15:35 #1244493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geef ze de tijd
Moest ook een tijdje aan mijn Aries velgen wennen, vond mijn sedan er "korter" uitzien. Toen ik gewend was vond ik het wel een verbetering.

Moderators: Jerry Stam