Rijrichting banden HELP, spoed en zo...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2009 11:03 #1075804
door V700 register
Rijrichting banden HELP, spoed en zo... is gemaakt door V700 register
Ik heb 4 16" LM velgen gekocht waar de banden nog omheen zaten;
2 maal Michelin Primacy 206/55-16 (zo goed als nieuw) en 2 met Bridgestone banden, met 6 mm profiel.
De Michelins gaan voorop, maar hoe herken ik de rijrichting? Er staat geen pijltje of zo op.
Wie kan me heel snel wijzer maken, RV is er al op, LV moet ik alleen nog omlaag krikken...
Bedankt
JohnPeter
PS: als jullie me nu antwoord geven ga ik even kijken welke velgen het zijn
updeet: het zijn Hydra's zie mijn andere posting "het nut van bangers"
2 maal Michelin Primacy 206/55-16 (zo goed als nieuw) en 2 met Bridgestone banden, met 6 mm profiel.
De Michelins gaan voorop, maar hoe herken ik de rijrichting? Er staat geen pijltje of zo op.
Wie kan me heel snel wijzer maken, RV is er al op, LV moet ik alleen nog omlaag krikken...
Bedankt
JohnPeter
PS: als jullie me nu antwoord geven ga ik even kijken welke velgen het zijn
updeet: het zijn Hydra's zie mijn andere posting "het nut van bangers"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2009 11:08 #1244376
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijrichting
Als er geen rijrichting is aangeven maakt het niet uit. Wel even op "inside" en "outside" letten maar als je de velgen met de band er al op gekocht hebt zal dat vast goed zitten. Wat ik vaak aanhoudt is dat als je een V-vormig profiel hebt, het water tijdens het afrollen van de band op de weg naar buiten en/of naar achteren gedrukt moet worden. Anders ff op de website van Michelin kijken ?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2009 12:02 #1244378
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic met of zonder zaagtand?
Wanneer er een zaagtand ingesleten is, monteer je de banden in de rijrichting volgens slijtage. Geen zaagtand, dan maakt het niet uit.
constateren zaagtand:
U kunt het voelen als u met de hand over de rand van de band strijkt, tegen de normale draairichting in. De rubber blokjes van het gegroefde loopvlak zijn onregelmatig afgesleten. Door het gewicht van de wagen worden ze samengedrukt en zetten naar één kant uit zodra ze daar het contact met de weg weer verliezen. Ze veren als het ware terug in hun oorspronkelijke vorm, maar schuiven daarbij ook net iets over het wegdek. Op den duur zorgt zaagtandslijtage voor een zoemend bijgeluid. Verwissel dus de niet aangedreven wielen met de andere twee en wel kruislings. Door de draairichting om te keren wordt ook het slijtagepatroon omgekeerd.
constateren zaagtand:
U kunt het voelen als u met de hand over de rand van de band strijkt, tegen de normale draairichting in. De rubber blokjes van het gegroefde loopvlak zijn onregelmatig afgesleten. Door het gewicht van de wagen worden ze samengedrukt en zetten naar één kant uit zodra ze daar het contact met de weg weer verliezen. Ze veren als het ware terug in hun oorspronkelijke vorm, maar schuiven daarbij ook net iets over het wegdek. Op den duur zorgt zaagtandslijtage voor een zoemend bijgeluid. Verwissel dus de niet aangedreven wielen met de andere twee en wel kruislings. Door de draairichting om te keren wordt ook het slijtagepatroon omgekeerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2009 12:29 #1244380
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leeftijd.
Op elke band moet een ovalen vlak stukje aan de zijkant zitten, met daarop de aanduiding voor de leeftijd van de banden.Deze aanduiding moet aan de buitenkant leesbaar zijn.Is dat niet het geval, zitten ze zeker verkeerd.Rolrichting is ofwel aangegeven op diezelfde zijkant van de band, of niet van belang.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-08-2009 12:30 #1244381
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Website?
Ik vond net deze website/topic.
Volgens mij weet je dan alles:http://www.alfaforum.nl/forum/showthread.php?t=2882
Volgens mij weet je dan alles:http://www.alfaforum.nl/forum/showthread.php?t=2882
Moderators: Jerry Stam