HELP! blijf 314 storing houden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 14:58 #1075741 door V700 register
HELP! blijf 314 storing houden. is gemaakt door V700 register
Volvo 960 sedan automaat 93 6 pitter. Wie het weet mag het zeggen, ik blijf een 314 storing houden ook na vervanging bdp sensor, soms is het een tijd weg om opeens weer terug te komen inhouden, bokken. Na een reset gaat het over het algemeen beter totdat.... jawel de storing zich weer aankondigd, plug is schoon bekabeling ook goed, kabel bdp sensor prima, motronic losgehad op het oog ook niks mis mee....... ben dus door mijn mogelijkheden heen :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 16:01 #1243998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda?
Is de lambda sonde ooit vervangen?Door een originele of een universele / aftermarket?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2009 19:10 #1244011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starterkrans
Bekijk je starterkrans waar de BDPsensor zijn signaal vanaf haalt eens goed of er geen beschadigingen en/of deuken in zitten.
Succes Ben lidnr. 991

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2009 20:20 #1244333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motronic
Als deze beschadigd zou zijn zou er na een reset met lopende motor waarna alles weer goed functioneerd ook een storing moeten optreden wat niet het geval is. Het lijkt er erg op dat de storing temperatuur gerelateerd is, kortom na starten koude motor na ong. 5 minuten inhouden en bokken na een tijdje wordt het minder en verdwijnt, wat ook helpt is met lopende motor de storing uitlezen-resetten en vervolgens loopt de motor als een nieuwe. De code blijft steevast 314 ( bdp sensor, maar deze is vervangen en de contacten van de plug zijn brandschoon en de kabel helemaal oké ) het verbruik is ook niet anders dan normaal, dus schiet mij maar lek ik weet het even niet meer, behalve dat de motronic een eigen leven is gaan leiden....en deze moet toch nog even mee heen en weer naar z.frankrijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2009 16:45 #1244407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic code 314 is nokkenasstandsensor
Code 314 is nokkenasstandsensor volgens vadis. BDPsensor is code 214 !!!
Groeten Ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2009 21:55 #1244777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rpm sensor
Volgens mijn tabel is 214 een gemis van de rpm sensor, en de 314 een soms missen van de bdp sensor wat het bokken verklaart want zonder bdp geen lopende motor.Het is overigens een 960 van 93 met 6 pitten en 3 liter drinkvermogen:) Overigens gaat het nu wel wat beter en lijkt de kwaal temperatuur gerelateert te zijn want na 5 min treedt er soms een storing op en na reset blijft deze weg, kortom hier durf ik nog wel mee naar z-frankrijk te rijden overmorgen.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-08-2009 23:01 #1244786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB?

janvanee schreef : ....kortom hier durf ik nog wel mee naar z-frankrijk te rijden overmorgen.....

Ben je ANWB lid met buitenlandservice?En zoek even op waar het dichtstbijzijnde (of welk dan ook) Volvo servicepunt zit.En noteer bij voorkeur voordat je weggaat, het nummer van de sensor.
Mocht het nodig zijn, weet je welke het is, waar je hem kan krijgen en hoef je dat niet langs de snelweg met kokend hete motor te doen.Overigens, is een lijstje met storingscodes ook altijd handig, in je dashboardkastje.
Voor de rest, een prettige reis.Waar ga je heen trouwens, als ik vragen mag?

Moderators: Jerry Stam