Lambda installeren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 13:09 #1075622 door V700 register
Lambda installeren is gemaakt door V700 register
Hallo,

Ik kreeg recent ook het advies om Lambda te installeren op mijn volvo 740 2,3 carburator versie LPG & Benzine.
Kan iemand me zeggen wat ik hiervoor nodig heb qua onderdelen & de klusjes die ik moet doen? + de geschatte kostprijs?
Alvast dank!
Geert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 13:51 #1243317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh?
Ik weet niet wie je dat adviseerde, maar een lambda sonde (en electronica) op een carburateurblok???
Dan ben je de eerste denk ik.Lambda regelt je inspuiting bij, op basis van meetgegevensvan de sonde, dat is eigenlijk waar het op neerkomt.Je hebt geen injectie, dus die vlieger gaat niet op.
Voordeel is dan weer wel: Het kost niks.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 15:03 #1243333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG Lambda
De tip kwam van een depanneur van VAB, de Belgische reisbijstand voor onderweg.
Ik had de indruk dat de man wist waarover hij het had. Hij adviseerde het om te laten werken in combinatie met de LPG zodat injectie en request mooi op elkaar afgestemd worden, dus niet in combinatie met de niet met de benzine die effectief via de carburator loopt....
Als ik me niet vergis gaat de LPG idd niet door de carburator, wel door het onderste gedeelte ervan...

Weet jij trouwens wat een "tokker" is? Dit adviseerde hij me ter vervanging van de pierburg benzinepomp die er geweest is. Het zou gaan om een elctronisch gestuurd "iets" ter vervanging van de benzinepomp....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2009 17:21 #1243363 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lamba sonde...
Die vlieger gaat inderdaad niet op. Je kunt in jouw geval geen G3 installeren. G3 mapt de ingespoten hoeveelheid LPG af op de tijdsduur dat de injectoren van benzine openstaan en een fijn aregeling vindt plaats via het lambda signaal.
G2 kan wel, dat zijn installaties die een verdamper hebben en mengstukvoor de gasklep. De verdamper regelt het grove deel voor de instroom van de juiste hoeveelheid gas, een lambda sonde  regelt dan de fijn afstelling voor de LPG aanvoer af middels een electronisch gestuurde klep geplaats in de leiding voor de LPG aanvoer naar het gasklephuis. Echter, en nu komt het: deze systemen zijn zeer storings gevoelig en onbetrouwbaar! Niet aan te bevelen.
Wel aan te bevelen een G1. Een LPG verdamper en gasmengstuk voor de gasklek. Dus zeg maar G2 min de lambda regeling. Verdamper gewoon geod afstellen. Hebben trouwens niet het eeuwige leven en na 2of 3 ton is de verdamper aan vervanging toe. Misschien ligt daar uw probleem?
Robert 

Moderators: Jerry Stam