moeilijk schakelen en bonkend geluid 940 GLE td i.c
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Dit reservoir wordt nl ook gebruikt voor de bediening van de koppeling.
Bonken zal in de overbrenging van de cardan zitten. Eerst de koppeling geheel laten opkomen daarna pas geleidelijk gas geven. Is het dan weg dan kun je er oud mee worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb net gekeken, de remolie zit net onder het max. en dat is al een hele tijd zo. Betekent het dan iets anders?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Controleer tegelijk de bedienings cylinder op lekkage.
Indien niet het geval kan de koppeling -hefboom, drukgroep of plaat versleten zijn.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Bonkende geluid kan natuurlijk ook van het tussenaslager zijn, op zich geen moeilijke klus om te vervangen.Lilian schreef : Ook hoor ik de laatste tijd een bonkend geluid als ik de koppeling laat opkomen. Is dit het begin van het einde van de versnellingsbak? Graag advies. 940 GLE tdi 2,4l 6c 1991
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Willem V. schreef :
Bonkende geluid kan natuurlijk ook van het tussenaslager zijn, op zich geen moeilijke klus om te vervangen.Lilian schreef : Ook hoor ik de laatste tijd een bonkend geluid als ik de koppeling laat opkomen. Is dit het begin van het einde van de versnellingsbak? Graag advies.
940 GLE tdi 2,4l 6c 1991

Dat kan nog wel eens tegen vallen! Als je een beetje pech hebt moet de oude lager eraf geperst worden, met een pers die niet elke hobbyist in de schuur heeft staan. Let er dan ook op dat de ring die vóór het rubber zit en netjes en heel afkomt, die krijg je nl. niet meegeleverd! Ik spreek uit ervaring....

GG,