Schurend geluid koppeling Blue Hotel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 12:04 #1075420 door V700 register
Schurend geluid koppeling Blue Hotel is gemaakt door V700 register
Na een weekje bordeaux staan we inmiddels een paar dagen op een camping bij l'escala in spanje. De auto heeft het goed gedaan, maar een oude kwaal lijkt definitief terug: een metaalachtig schurend geluid bij het opkomen van de koppeling. Toen ik de auto kocht deed-tie het ook. De monteur sprak over 'verglaasde koppelingsplaten'. Ik heb ze laten vervangen en het was idd weg. Sinds een klein jaar hoor ik het weer sporadisch, bv als ik in zijn 2 wil weg- of doorrijden. Nu echter regelmatig gehoord bij vollast: zware auto + caravan. Auto shakelt goed en koppeling lijkt niet te slippen, trekt goed door. Alleen dat bizarre, rare geluid; mensen kijken zelfs om!! Iemand een idee? Warme groet, Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 12:40 #1242498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kwaliteit
Hee Rob,
Ik hoorde al dat het behoorlijk warm is daar in Spanje. Vervelend dat je koppeling zo'n geluid maakt. Het zou wel eens kunnen komen door de kwaliteit van je koppelingsplaten. Destijds met mijn koppelingsproblemen van de diverse technici begrepen dat er nogal eens problemen zijn met platen van mindere kwaliteit. Origineel moeten er Sachs platen onder. Ik denk ook aan je koppelingscilinders, het zijn er 2, zit er nog wel voldoende olie in. Je kan bij het schutbord en onder de auto zien of dat ze droog zijn. Ff er onder kruipen en iemand op de koppeling laten trappen, dan weet je of het geluid van de cilinder komt 
Geniet van je vakantie, ik moet nog ff doorbijten.
Gr. Cees

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 15:08 #1242501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb zo'n geluid ook
Ik heb zo'n geluid ook gehad. Bij mij was het het toplager (waar de versnellingsbak-as in het vliegwiel steekt) dat stuk was. Heb het toen maar vervangen (en als dan de bak eraf is gelijk maar platen en druklager).
Overigens niet iets waar je je tijdens je vakantie druk om hoeft te maken, kun je lang mee rijden. En als de mensen omkijken, nou en? Weet je eens hoe het zou zijn als je een mooie vrouw was

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 15:20 #1242502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic M90 bak

Janneman schreef : Ik heb zo'n geluid ook gehad. Bij mij was het het toplager (waar de versnellingsbak-as in het vliegwiel steekt) dat stuk was. Heb het toen maar vervangen (en als dan de bak eraf is gelijk maar platen en druklager).
Overigens niet iets waar je je tijdens je vakantie druk om hoeft te maken, kun je lang mee rijden. En als de mensen omkijken, nou en? Weet je eens hoe het zou zijn als je een mooie vrouw was

Jan, 
Als ik mij goed herinner heeft Rob een M90 bak eronder hangen en die heeft geen toplager.
Gr. Cees

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2009 15:29 #1242631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schurend geluid koppeling
Ook ik heb zo'n schurend geluid gehad, je kan er mee doorrijden, maar toch t.z.t.een afspraak maken om het te verhelpen .
Ik betaalde bij Garage  De Beemd voor koppelinset, druklager, lagerbus, borgring Euro.:340,25 en arbeidsloon Euro.:211
beide ex. BTW.
Prettige vakantie.

Mart lidnummer 950.
940 Estate 1998, LPi, G3LPG, M90

Moderators: Jerry Stam