940 start plots niet meer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 17:22 #1075395 door V700 register
940 start plots niet meer is gemaakt door V700 register
Dag,

ik ben hier vrij nieuw hoewel ik het forum al een paar maandjes volg. Ik heb momenteel twee auto's waaronder een Volvo 940 station op benzine en LPG. Dez wagen is momentel geschorst. Ik was hem aan het klaar maken voor de APK maar nu stuitte ik op een probleem. De wagen was eerst afgekeurd op CO en een klemmend achterwiel. Achterwiel was een kleinigheidje en de LPG computer heb ik gereset en opnieuw ingeleerd. alles top. Een dag later wil hij plots niet meer aanslaan.
 Inmiddels heb ik al flink wat geprobeerd. Het brandstof relais werkt prima. (tikt normaal en er wordt benzine naar de motor gepompt) alle massakabels zijn inmiddels schoon geschuurd en opnieuw bevestigt evenals een een heel stel nieuwevacuumslangen. Nieuwe bobine bied ook geen soelaas. De pinnen van de eindtrap zijn prachtig schoon. Mijn hoofdverdachte is nu de BDP sensor... Weet iemand ook of je deze met een multimeter kunt doormeten?
 Zijn er mensen met een sterk vermoeden? of die de waarden van de sensor weten?

al vast vriendelijk dank.

Rikus 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 17:48 #1242373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wou er nog even aan toe
Ik wou er nog even aan toe voegen:

Wanneer ik de bougies er uit draai zijn ze nog kurk droog?! Ik heb de injecttoren getest deze werken gewoon, er wordt dus geen signaal gestuurd naar de injectoren. 

rikus 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2009 18:11 #1242375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Storingscode
Zoals zo vaak: begin bij het begin: lees de storingscodes uit en je weet in welke richting je het moet zoeken.
Groet, Lieme Huib

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 18:58 #1242446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja de codes, die bieden
Ja de codes, die bieden helaas ook geen soelaas. 1-1-1 op pen 2 en 6.

gr rik 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 19:04 #1242448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker?

rikus schreef : Ja de codes, die bieden helaas ook geen soelaas. 1-1-1 op pen 2 en 6.

Als je dat zeker weet, kun je in theorie dus alles met een draadje eraan afschrijven als oorzaak.(Of dat in de praktijk ook zo is, durf ik niet te garanderen.)
Brandstofdrukregelaar overleden?
Start ie en loopt ie (kortstondig) met start-pilot wel?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2009 22:35 #1242482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja die staat inderdaad ook
ja die staat inderdaad ook op mijn lijstje om alsvolgt even te checken. Het zou inderdaad kunnen dat deze de geest heeft gegeven want ik ontdekte gister wel dat er een vacuumslang van de lpg vedamper was gescheurd. Deze loopt van de verdamper naar het driehoeksplitsertje voor de regelaar (verklaart direct waarom de wagen bij overschakelen naar LPG eerst wilde smoren). Ik houd jullie op de hoogte.

gr. rikus 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2009 22:00 #1242517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoera hij doet het alweer.
Hoera hij doet het alweer. Het was waarschijnlijk toch de BDP-sensor. Toen ik de codes uitlas had ik deze net schoon gemaakt en al wel weer terug geklikt, maar nog niet niet weer teurg gemonteerd. omdat ik in de veronderstelling was dat dat beetje vuil 'vast niet' de oorzaak was. Vandaar dat de codes allemaal goed waren.
Schone lap langs de sensor en hij start weer. De brandstofdruk regelaar is nog goed en lekt niet door. Wel heb ik nu in ieder geval het hele volvo nu weer op orde qua vacuum en relais verhaal ;)
Warschijnlijk ga ik van het weekend toch weer even opnieuw de lpg computer inleren omdat ik nu dus ontdekte dat ik deze heb afgesteld met en verstafte vacuum-slang, zo heb elk nadel toch ze voordeel....

bedankt voor de suggesties in ieder geval.

gr. rikus

Ik zit er overigens over te denken om hem te verkopen mocht er interesse zijn, laat maar horen. Ik zet hem tzt wel even op het juiste topic.

Moderators: Jerry Stam