En toen hield hij ermee op... GEMAAKT!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Totdat mijn bolide bij de afslag St.Oedenrode er plots mee op hield. In een opwelling de afslag maar genomen met de gedachte 'ik zet hem daar wel ergens neer'. Maar ja, de afslag loopt omhoog, dus je snapt het wel, ik kon op de afslag in de berm gaan staan. Overigens niet de slechtste plaats want het verkeer is daar stukken minder en ook minder snel.
Tegen beter weten in toch maar eens proberen te starten... niks maar volgens mij ook geen raar afwijkend geluid. Ook onder de kap niks bijzonders te zien. Ja, een redblok.
Na 25 jaar sponsoren van de ANWB werd dit dus de eerste keer dat ik ze nodig had. Viel niet tegen, goed 10 minuten later was hij er al. De man van de ANWB wilde toch liever eerst afslepen, dus daar ginegn we naar een plaatselijk benzinestation. Even meten, wel vonk, maar ook met pilotespray niet aanslaan. Nog eens goed geluisterd naar het startgeluid. "Iets met de distributie" werd het oordeel. Jammer, niet ter plekke te maken en er werd een afsleepwagen besteld.
Toen was ik toch blij met dat afslepen naar het benzienstation, want daar hebben ze tenminste koffie. Lekkere ook nog.
Ongeveer 20 minuten later was daar de bergingswagen. Auto erop en terug naar Uden. Auto afgezet bij garage Manders. Keer luisteren... "klinkt als iets in de distributie". Twee vakmannen met hetzelfde oordeel dus. Tja, vandaag zat zijn programma vol dus morgen kan hij ernaar kijken.
Door de afsleepdienst naar huis gebracht en met de man nog een bakkie gedaan. Mijn vrouw had ivm het wisselvallige weer zelf haar auto-tje mee. gelukkig staat de camper ook thuis dus die maar meegenomen (tjonge wat een luxe zoveel auto's thuis...). Zo'n 2,5 uur later als de bedoeling op mijn werk gearriveerd.
Tja, nu maar afwachten wat de schade is. Motor is netjes onderhouden, distributieriem en spanrol zitten er 65.000 km op. Zal wel weer geld kosten maar (relativerend) beter nu dan een paar maanden terug in Spanje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes!
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er was een stukje van de distributiekap afgebroken en tussen de riem gekomen, waardoor die een paar tanden versprongen was.
Nieuwe riem, spanrol en andere distributiekap en we kunnen weer op pad.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee hoor dat zou wel eens goed kunnen zijn.boxerman schreef : Ik heb een 740 2.3i Turbo Intercooler Estate uit 1990, dus dat is dan de B230FT? of heb ik dat verkeerd opgezocht?
het zou ook een B200FT hebben kunnen zijn, maar als het een 2.3 is met een turbo dan is het een B230FT.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Het komt blijkbaar steeds vaker voor dat deze kappen stuk gaan (Kunststof veroudert nu eenmaal) Het eerste teken is vaak dat van de bovenkap het buitenste bevestigingsoortje in de buurt van de waterpomp afbreekt.Janneman schreef : Ha gelukkig, het is weer gefixed.
Er was een stukje van de distributiekap afgebroken en tussen de riem gekomen, waardoor die een paar tanden versprongen was.
Nieuwe riem, spanrol en andere distributiekap en we kunnen weer op pad.
Wil je het helemaal goed doen dan vernieuw je 1Bovenkap, 2 Onderkap en soms is de 3 Achterkap ook erg gaar dan vervang je deze ook. Een distributieriemwissel is dan een goed moment. Als extra moet dan wel even het nokkenastandwiel en het tussenastandwiel verwijderd worden maar met een goede tegenhouder is dat geen enkel probleem!