Verschil tussen een sports edition onderstel en een gewoon onderstel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2009 08:08 #1075314
door V700 register
Verschil tussen een sports edition onderstel en een gewoon onderstel is gemaakt door V700 register
Beste allemaal,
Zoals je wellicht hebt gelezen ligt mijn 940 met verlaagd onderstel in de prak. Zoekend naar een andere heb ik inmiddels twee proefritten gemaakt. Ik schrok een beetje van het verschil in weggedrag. Ik leek wel op zee te varen. Met de oude kon ik gewoon strak met 40 a 50 een rotonde nemen, bij nat weer brak ie dan wel eens uit. Eenvoudig op te vangen hoor. Met die van de proefrit durf ik het echt niet aan om met 30 een rotonde te nemen bij nattigheid. Dan eindig je geheid in de berm.
Hoort het verschil inderdaad zo groot te zijn? Het is namelijk niet te bedoeling om bij elke proefrit te schrikken terwijl de vering gewoon zo hoort.
Groet, Ad
Zoals je wellicht hebt gelezen ligt mijn 940 met verlaagd onderstel in de prak. Zoekend naar een andere heb ik inmiddels twee proefritten gemaakt. Ik schrok een beetje van het verschil in weggedrag. Ik leek wel op zee te varen. Met de oude kon ik gewoon strak met 40 a 50 een rotonde nemen, bij nat weer brak ie dan wel eens uit. Eenvoudig op te vangen hoor. Met die van de proefrit durf ik het echt niet aan om met 30 een rotonde te nemen bij nattigheid. Dan eindig je geheid in de berm.
Hoort het verschil inderdaad zo groot te zijn? Het is namelijk niet te bedoeling om bij elke proefrit te schrikken terwijl de vering gewoon zo hoort.
Groet, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2009 08:23 #1242028
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Beetje lastig te zeggen. Van alle normale onderstellen zijn die van de turbo's standaard het meest strak. Niet-turbo 940's kunnen wat slapper aanvoelen, en de niet-turbo 740's zouden het meest slap moeten zijn. Verder kan de bandenmaat nog uitmaken. Als je een 225 band gewend bent en naar een 185 gaat (die misschien wel 20 procentpunt hoger is) dan ga je dat wel voelen.
Misschien kun je het onderstel overzetten naar je nieuwe auto als je m toch zelf gaat slopen ? Je ziet ze wel eens voorbij komen maar niet zo vaak, de sport editions.
Of ben je gewoon het doorhangen niet gewend
Misschien kun je het onderstel overzetten naar je nieuwe auto als je m toch zelf gaat slopen ? Je ziet ze wel eens voorbij komen maar niet zo vaak, de sport editions.
Of ben je gewoon het doorhangen niet gewend
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2009 09:49 #1242040
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sports Edition
Onderstel heb ik nu twee maanden onder mijn 940LPT, een geweldige opwaardering van de auto, je kent hem niet terug.
Bij mij was het verschil groot omdat ook de schokbrekers van mijn LPT onderstel aan hun einde zaten.
Mocht je de schade auto nog hebben en de veerpoten, veering en schokbrekers zijn niet beschadigd door de aanrijding, gelijk ombouwen.
Tip: probeer niet de ABS sensors uit de veerpoot te krijgen, zitten meestal muurvast. Zet gewoon de veerpoot met sensor om en je hebt weer een ouderwets fijne wagen.

Bij mij was het verschil groot omdat ook de schokbrekers van mijn LPT onderstel aan hun einde zaten.
Mocht je de schade auto nog hebben en de veerpoten, veering en schokbrekers zijn niet beschadigd door de aanrijding, gelijk ombouwen.
Tip: probeer niet de ABS sensors uit de veerpoot te krijgen, zitten meestal muurvast. Zet gewoon de veerpoot met sensor om en je hebt weer een ouderwets fijne wagen.

Moderators: Jerry Stam