Hoe merk je dat een accu slecht wordt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2009 13:43 #1075286
door V700 register
Hoe merk je dat een accu slecht wordt? is gemaakt door V700 register
Hallo forumgenoten,
Ik spui maar wat vragen hier op dit forum, omdat ik merk dat hier heel veel kennis aanwezig is!
Hoe merk je dat een accu slechter wordt?
Kun je dat ook merken aan dingen als starten en (........) zonder dat je hem eerst door laat meten?
Ben er erg benieuwd naar.
Gr. Alwin
Ik spui maar wat vragen hier op dit forum, omdat ik merk dat hier heel veel kennis aanwezig is!
Hoe merk je dat een accu slechter wordt?
Kun je dat ook merken aan dingen als starten en (........) zonder dat je hem eerst door laat meten?
Ben er erg benieuwd naar.
Gr. Alwin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2009 13:54 #1241954
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meten
Ja, denk dat je het ook al aan dingen als starten kunt merken. Motor gaat langzamer rond en het duurt langer voordat hij aanslaat. Maar het kan ook aan andere dingen liggen (bijv. startmotor, of langer duren voor aanslaan omdat een van de benzinepompen kapot is). Waarom laat je m niet gewoon doormeten ? Of ben je bang dat je standaard het advies krijgt om te vervangen en dat het meten een commerciele truc is ? Je zou naast de fastfitters ook bij een Bosch car service punt je accu door kunnen meten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2009 14:42 #1241965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu
Mijn auto startte na een half uur stilstaan met de radio aan al niet meer!
Als je dan terwijl de motor draait tóch meer dan 13,7 volt meet op de accupolen, dan kun je er van uitgaan dat de accu slecht is, want hij krijgt wél laadstroom.
Als je auto langzaam start, kan het ook liggen aan een slecht massacanotact. Dus eerst controleren of de accu wel voldoende laadstroom krijgt.
Als je dan terwijl de motor draait tóch meer dan 13,7 volt meet op de accupolen, dan kun je er van uitgaan dat de accu slecht is, want hij krijgt wél laadstroom.
Als je auto langzaam start, kan het ook liggen aan een slecht massacanotact. Dus eerst controleren of de accu wel voldoende laadstroom krijgt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2009 14:48 #1241967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accumeter
Waar woon je? Ik heb een zogenaamd "broodrooster" (accutester), waarmee je in een keer de staat van de accu kunt vaststellen. Als je in de buurt zit, dan kan je altijd ff langskomen. Ik zit in Sliedrecht, en doordeweek in Culemborg.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2009 21:36 #1242001
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En als je in de buurt van
En als je in de buurt van Nijkerk zit dan kan ik hem voor je doormeten met de elektronische MIDTRONIC tester op mijn werk.
Groet,
Paul
Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-07-2009 21:04 #1242070
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt!
Bedankt voor de informatie en bereidwilligheid!
Woon in het hoge noorden, maar zeer bedankt!
Ik houd het in gedachten!
Superforum met mega-enthousiaste volvo rijders, super!
Woon in het hoge noorden, maar zeer bedankt!
Ik houd het in gedachten!
Superforum met mega-enthousiaste volvo rijders, super!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2009 16:37 #1242100
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1e indicatie
Nou vooruit dan, een tip
Zet de auto op contact, kijk goed hoe sterk de dimlichten schijnen. Start de auto. De verlichting gaat even uit en weer terug aan.
Kijk bij stationair toerental hoe sterk de verlichting is,geef een beetje gas bij.Is de verlichting nu veel sterker ? Bij lopende motor krijgt hij immers stroom van de dynamo.Als het erg veel in sterkte scheelt, dan kan het een zwakke accu zijn.
Je kan het effect nog versterken door alle stroomverbruikers aan te zetten. Vooral de achterruit verwarming en de stoelverwarming zijn echte stroomvreters natuurlijk.
Zet de auto op contact, kijk goed hoe sterk de dimlichten schijnen. Start de auto. De verlichting gaat even uit en weer terug aan.
Kijk bij stationair toerental hoe sterk de verlichting is,geef een beetje gas bij.Is de verlichting nu veel sterker ? Bij lopende motor krijgt hij immers stroom van de dynamo.Als het erg veel in sterkte scheelt, dan kan het een zwakke accu zijn.
Je kan het effect nog versterken door alle stroomverbruikers aan te zetten. Vooral de achterruit verwarming en de stoelverwarming zijn echte stroomvreters natuurlijk.
Moderators: Jerry Stam