E10 - waarschuwing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
(Geintje, ik tank in Frankrijk toch altijd 98 hoor, zelfs de B20A pingelt op de "normale" franse benzine!
Trouwens, op de 98 die je bij de hypermarchés koopt pingelt-ie ook!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe moet Jan met de pet, of Helmut mit die mutze of George in a hat dat begrijpen?
en maar iets meer dan de helft van de auto's kan het aan:
<strong class="spip">Il est compatible avec 60 % des véhicules essence[/b]
zeggen ze hier
www.developpement-durable.gouv.fr/rubrique.php3?id_rubrique=990
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jij gaat toch naar Frankrijk? Da's een keuze toch?Jeroen schreef : Die kikkervreters zetten alles gewoon weer alleen in het Frans.
Hoe moet Jan met de pet, of Helmut mit die mutze of George in a hat dat begrijpen?
Er staat trouwens niet "de helft van de auto's" er staat "de helft van de auto's die momenteel rijden in frankrijk"Enig idee hoeveel er ouder zijn dan 1977? Nee ik ook niet.
Enig idee hoeveel Peugeots er zijn, van vóór 2000? Nee, ik ook niet, maar dat zijn er behoorlijk wat en zijn NIET geschikt voor E10.En hoeveel Megane's er rijden? Niet geschikt. Laguna's? Niet geschikt.Zo kom je wel aan 40% hoor.
Beetje raar, dat een merk wat uit Zweden komt enkel de S40 problematisch is en dat 40 % van het Franse wagenpark wel een probleem is, waarvan er, wat zal het zijn, 75 in Frankrijk gemaakt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Jij gaat toch naar Frankrijk? Da's een keuze toch?Jeroen schreef : Die kikkervreters zetten alles gewoon weer alleen in het Frans.
Jeroen heeft wel een punt hoor.
Niet erg gastvrij cq klantvriendelijk.
Geen echte toeristen trekker.
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je naar de kust gaat, hoeven ze dat niet te doen, want er komen toch mensen zat, waarom zou je dan je best doen om er twee vriendelijk te woord te staan, dat klopt.960 estate 1996 schreef : Jeroen heeft wel een punt hoor.
Niet erg gastvrij cq klantvriendelijk.
Geen echte toeristen trekker.
Als je in Cantal, Correze of eigenlijk de hele Auvergne komt en je praat een beetje Frans of doet op zijn minst je best, zijn ze allervriendelijkst. Dat een duitser in Nederland in het duits de weg vraag naar iets, wat op de hoek van de straat ligt maar wat ie niet kan vinden omdat ie te lam is om op de kaart te kijken, daar struikelt niemand over, maar als je ineens te gast bent in Frankrijk gaat het mis.
Vreemd toch.
(sorry, maar je merkt het: "Touche pas a la France . . . ." )
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Juist, dat is het, ze kúnnen het niet, omdat het pas sinds een paar jaar een verplicht vak is op school.Iemand onder de 30, spreekt most likely wel engels, maar iedereen ouder, alleen als je mazzel hebt.960 estate 1996 schreef : Of ze kunnen het het. ( en ik kan geen frans)
Daarnaast heeft de Franse mediawet beslist (al heel lang geleden) dat er op de franse radiozenders minstens (ik dacht) 80% van franse origine moest zijn, en wordt er bijna nergens frans ondertiteld, maar liever gwewoon nagesynchoriseerd.Fransen hóren ook bijna geen Engels, wij wel, omdat het hier onderhand bijna omgekeerd is (en nederlanders niet voor Jan D als talenwonder staan aangemerkt...
Ohja, een onbekende ouder dan 15 jaar met tu en toi aanspreken helpt je ook niet erg veel verder, men vousvoyeerd daar tot je uitdrukkelijk wordt gezegd daarmee op te houden.Tutoyeren wordt gezien als een belediging. (ik meen dat ik eens heb vernomen, dat als je dat bij de gendarmes doet, je een extra papiertje meekrijgt)