Accu en ABS lampje blijven branden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2009 12:57 #1074999
door V700 register
Accu en ABS lampje blijven branden is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Hiereen vraag van een a-technische volvorijder.
Vanmorgen op de snelweg gingen ineens zowel mijn accu als het ABS lampje branden. De auto bleef echter wel gewoon rijden en als ik m op nieuw start duurt het erg lang voordat alle controlelampjes uitgaan bij stationaire draaien. Het accu en ABS lampje gaan echter niet meer uit.
Wat kan het probleem zijn en zou de ANWB het kunnen oplossen. ( ik moet morggen weer terug naar huis met de auto, zo'n 150 km)
mvg
Karel
Hiereen vraag van een a-technische volvorijder.
Vanmorgen op de snelweg gingen ineens zowel mijn accu als het ABS lampje branden. De auto bleef echter wel gewoon rijden en als ik m op nieuw start duurt het erg lang voordat alle controlelampjes uitgaan bij stationaire draaien. Het accu en ABS lampje gaan echter niet meer uit.
Wat kan het probleem zijn en zou de ANWB het kunnen oplossen. ( ik moet morggen weer terug naar huis met de auto, zo'n 150 km)
mvg
Karel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2009 14:32 #1240676
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic snaren bekeken
Heb zoiets ook gehad, bleek dat de snaar naar de dynamo gebroken was, en de accu niet meer bij geladen werd.
Bas
Bas
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2009 15:25 #1240678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas,
Ik kom net van de
Bas,
Ik kom net van de volvo dealer met ..... een neiuwe V-snaar.
Zelfs ik kon zien dat die kapot was
Karel
Ik kom net van de volvo dealer met ..... een neiuwe V-snaar.
Zelfs ik kon zien dat die kapot was
Karel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2009 19:37 #1240701
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En nog steeds branden de lampjes?
Als met een nieuwe snaar de lampjes nog branden is misschien de dynamo stuk. Als je geluk hebt alleen de spanningsregelaar. Je kunt het zelf meten of bij de garage laten meten, als de motor loopt moet je een 14 Volt op de accupolen meten. Is dat minder dan 13 volt dan laadt je dynamo de accu niet meer op. De motor (ontsteking) en de lampen gebruiken stroom dus als de accu niet wordt opgeladen dan kom je er niet zo ver meer mee... De spanningsregelaar kost iets van 15 euro en is zo gemonteerd. Als de dynamo zelf stuk is dan loont het (letterlijk) om wat rond te bellen of een advertentie op dit forum te zetten. Een gereviseerde bij de dealer kost denk ik al snel tegen de 400 euro. Van een particulier misschien de helft... Maar meestal is het de spanningsregelaar, dan ben je snel klaar. Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2009 21:21 #1240726
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geluk...
dat je op tijd was, want op een bepaald moment gaat alles branden en dan sta je stil.
bas
bas
Moderators: Jerry Stam