Gillende aircopomp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 22:46 #1074967 door V700 register
Gillende aircopomp is gemaakt door V700 register
Dag Volvisti,
nadat ik afgelopen Zaterdag mijn motorcompartiment van mijn 940 heb schoongespoten met de hogedrukreiniger (nadat ik e.e.a. eerst had geweekt in de z.g. Jizer) gilt de aircopomp hinderlijk bij onbelast draaien. Zet ik de airco aan dan is het stukken minder, maar bij airco uit is het net of "Sjonnie" er aan komt.Toen alles nog vreselijk nat was afgelopen zaterdag hoorde je niets, maar nu na droging... ik word er niet blij van. Ik heb eigenlijk al een hekel aan de hogedrukspuit maar er is ooit een "gek" bezig geweest die het hele compartiment fijn met van die plastic sprayzooi had ingespoten, echt een aanrader maar niet heus. Afijn... met de hogedrukspuit spuit je dus echt overal het vet tussen- en vanuit dat blijkt maar weer eens. Wat kan ik doen aan het "gillen" WD40 helpt niet. Kan de snaar misschien iets strakker ook, deze staat best wat slap nu. Toeval of oorzaak? wie weet het?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 23:02 #1240449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Smeren
Vreemd. Ik denk dat er toch ontvetter in het voorste stuk van het pomhuis is gekomen. Waarom ie geen lawaai maakt als ie wordt belast, komt denk ik doordat bij belasting de poelie wat meer naar opzij wordt getrokken. Als je de riem spant, dan trek je ook de poelie wat opzij. Maar gezond lijkt het me niet. Misschien kan het voorste stuk van de pomp vrij gemakkelijk los van de rest Er zit een magnetische koppeling tussen de voorkant en de eigenlijke pomp, toch? Als je de voorkant los kan maken, dan kan je misschien wat nieuw vet of dikke olie (v-bak olie ofzo) in het lager laten lopen. Doe je het niet, help je misschien dat lager naar de filistijnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 23:10 #1240450 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k.
Mmmmm... moest ik dat eerst maar eens gaan doen, na lezen van wat draadjes lees ik i.d.d. wat "dingetjes" over het lager ja. En ook de riem nog maar iets spannen dan.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-06-2009 23:30 #1240453 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic kruipolie is geen smeerolie
Hallo Rob
WD40 is geen smeerolie maar een soort kruipolie. Dat smeert niet maar kruipt tussen dinegn die los moeten.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 00:29 #1240460 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.k
nee o.k. dat weet ik, ik bedoel als het zou helpen (even maar), weet je dat het een "smeerprobleem" is. Echt smeren doen we met vet of olie ja   ;b

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 13:16 #1240477 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Smeermiddel

Mathy schreef : Hallo Rob
WD40 is geen smeerolie maar een soort kruipolie. Dat smeert niet maar kruipt tussen dinegn die los moeten.
groetjes
Mathy

Ken je de samenstelling van WD40? Het wondermiddel heft uitstekende smeereigenschappen!!! Het middel bevat o.a. grafiet!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2009 19:36 #1240488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En kruipen doet het niet
En kruipen doet het niet echt, dan moet je echt IMAL van Chemische Fabriek Schiedam hebben. (IMAL=Ik Maak Alles Los).

Moderators: Jerry Stam