voorwielen

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2009 20:38 #1074793 door Diederik Visser
voorwielen is gemaakt door Diederik Visser
vandaag mijn eerste 740 gekocht.
Nu heb ik het volgende: als ik de voorwielen links en ook rechts een voor een vastpak en de auto staat gewoon op de grond, kan ik ze wat heen en weer bewegen. Wat kan dit zijn? Er lijkt wat speling in te zitten. Of is dit normaal bij deze auto's? de auto heeft 5 maanden geleden een grote beurt gehad en apk.

gr D visser

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2009 00:13 #1239742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moeilijk...
Moeilijk te zeggen vanachter m'n computer...
Het gemakkelijkste is om even een krikje onder de auto te zetten zodat het wiel iets loskomt van de grond.Bij mij waren de stuurkogels versleten.Dit gaf bij het aanremmen een beetje het "winkelkarretjes-effect". Als ik remde had hij namelijk altijd een beetje de neiging om een willekeurige kant uit te gaan.Na het vervangen van de stuurkogels was dit ook gelijk verholpen.Wat voor km stand heeft je auto?

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2009 07:59 #1239750 door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic Hoi,   De auto heeft 410 km
Hoi,

De auto heeft 410 km gelopen. Ik denk zelf ook aan de stuurkogels. Ik zal eens kijken. Dank je voor je reactie. Trouwens een geweldige auto....! heel wat anders dan mijn 440 met 280.000 op de teller.

Groeten d. Visser

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-06-2009 12:16 #1239763 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic speling

Het gemakkelijkste is om even een krikje onder de auto te zetten zodat het wiel iets loskomt van de grond.

1 hand boven en 1 onder je wiel: speling goed voelbaar? Kogellagers stellen of vervangen indien nodig
1 hand links en 1 hand rechts van je wiel: speling goed voelbaar? stuurkogels en  fuseekogels controleren. Dezelfde beweging uitvoeren terwijl iemand zijn of haar hand om de desbetreffende stuur- of fuseekogel houdt, geeft meteen duidelijkheid.
suc6

• Marc van der Marek (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2009 13:28 #1239766 door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Als het stuur ook verdraait
Als het stuur ook verdraait terwijl je aan de wielen trekt is er niks aan de hand lijkt me.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2009 21:12 #1239988 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VOET
tegen de voorkant van het wiel en kracht zetten gaat ie erg makkelijk een stukje naar achteren? rubbers vervangen!

• Diederik Visser
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 23:25 #1240222 door Diederik Visser
Beantwoord door Diederik Visser in topic ff bij de garage geweest. er
ff bij de garage geweest. er zit idd een beetje speling in het stuurhuis. Volgens de garage niets om zorgen over te maken. Hij kan er mee oud worden zegt men. Dus... En als het me begint te irriteren ga ik eens kijken naar een gebruikt stuurhuis en laat deze inbouwen.

gr

Moderators: Jerry Stam