tank blijft leeg volgens de meter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2009 15:45 #1074644 door V700 register
tank blijft leeg volgens de meter is gemaakt door V700 register
ik heb sinds een kortetijd een probleem met de brandstof meter van mijn 960 van 95 hij blijft leeg aan geven en me lampje blijft branden weet iemand hier meer over
Groetjes barry

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen Kok (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2009 22:09 #1239000 door Jeroen Kok (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kok (GAST) in topic Hoi Barry, Had t zelfde bij
Hoi Barry,
Had t zelfde bij een 940, bleek de niveau meter in de tank te zijn. Via kofferbak bij te komen, vlak achter achterbank, vier boutjes.
groet, Sebastiaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 13:25 #1239061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weet jij hoe dat zit
Hoi Sebastiaan,
ik heb de 4 boutjes los gehaalt maar krijg de zwarte ronden deksel niet los heb jij eenig idee hoe ik dat moet doen

Groet Barry

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-06-2009 23:16 #1239110 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eerst wat anders
Hallo Barry
Achter in de auto (achter het spatbord, maar in de auto) ligt ergens de stekker waarmee de vlotter aangesloten wordt op de rest van de auto. Als je daar meet wat de 12 volt en wat de massa aansluiting is, hou je de aansluiting die naar de meter gaat, over. Zet je hier (en dus niet op de massa), 12 volt, dan zou de meter uit meten slaan. Doet ie dat niet, dan zit de fout niet in de tank/vlotter, maar in de bekabeling of in de meter/tellerunit. Slaat die wel uit, dan pak je een schroevendraaier (die ertegen kan dat je erop mept). Die zet je tegen een van de ribben op de dop. Dan tik je erop met een hamer.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 00:34 #1239124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic re:eerst wat anders
Hallo Mathy,
welke kant zou de stekker moeten zitten bestuurders kant of andere kant ben vanavond nog ff aan het kijken geweest om de vlotter er uit te halen maar zag dat er om de zwarte rand een soort slangen klem zit moet die eerst los of is het bedrog dat die er om heen zit.
Groetjes Barry

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 02:52 #1239126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in de kofferbak onder het
in de kofferbak onder het tapijt zit links een dekseltje, vastgezet met 4 10mm boutjes. haal die los en wrik het dekseltje los met een schroevendraaier want het zal wel afgekit zijn.
Kijk door het gat. je ziet dan de bovenkant van de tank met alle slangaansluitingen. koppel alle aansluitingen los. VUURGEVAAR! GOED VENTILEREN EN VERMIJDT OPEN VUUR!
Neem een latje hout en plaats deze tegen een van de ribben van de grote zwarte plastic schroefring(diameter ongeveer 15cm). sla met een hamer en het latje de ring beetje bij beetje voorzichtig  los (gewone schroefdraad dus tegen de klok in draaien is los.)
Neem de ring weg.
Nu kan de gehele tankmeter assembly in een keer uit de tank worden genomen (beetje wrikken om het rubber los te krijgen. beetje manouvreren om de assembly door het gat te krijgen.)
Eenmaal buiten  de auto kan je vlotter controleren op werking.
De vlotter in de buis mag niet lek zijn , logisch want dan drijft 'ie niet! De vlotter heeft 2 sleepcontacten die langs 2 lange pennen glijden met op die pennen draadspoelen.
Deze draadspoelen zitten aangesloten op de meter in het dashboard. De sleepcontacten aan de vlotter mogen niet kapot zijn. Als dat wel zo is krijg je geen signaal richting meter.
Verder zal er ook een opvoerpompje in de tank zitten. Uiteraard moet die het ook doen.
je kan alles buiten de auto testen met een losse 12V accu een paar draden en de vlotter hangend in een emmer water. Door weerstand te meten kan je aantonen dat er signaal van de bewegende vlotter komt. Door  het eruit pompen van water kan je aantonen dat de opvoerpomp werkt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 13:15 #1239148 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Links
Hallo Barry
Links, bestuurderskant dus.  Er liggen dacht ik twee stekkers, maar ik kan me vergissen.  Een ervan zou in een zwart doosje kunnen zitten.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 16:59 #1239160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gevonden
Hallo Mathy,
heb het gevonden het zwartedoosje open gemaaktzat een stekker in maar die zat vasten de andere stekkers zaten ook vast zit er alleen een wat grotere stekker waar niets aan zit die zit met een klemmetje vast en kan niets vinden dat daar in zoukunnen dus denk dat die loos is maar krijg die zwart deksel niet los er zit een groote klem om heen en is niet los te krijgen.
dus denk dat ik naar de garage ga
Groetjes Barry

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2009 21:26 #1239191 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stekkers
Hallo Barry
Zou je af en toe wat punten en komma's kunnen gebruiken? Ik kan zo moeilijk ontcijferen wat bij wat hoort.
Waarschijnlijk zijn het stekkers met van die oortjes. Die zijn met wat heen en weer gewiebel, wat gecontroleerde kracht en soms veel geduld wel los te krijgen. Wiebelen in de richting van de oortjes. De losse stekker die je gevonden hebt, is die 10-polig? Zo ja, dan is die voor het aansluiten van de trekhaakelektriek. Die voor de pomp en de vlotter zijn volgens mij twee en vierpolig. Ik kan me vergissen, maar veel meer heb je niet nodig voor een pomp en een vlotter.
groetjes
Mathy
PS als je de stekkers niet los krijgt, geen probleem. Met een multimeter (onmisbaar als je elektrische problemen te lijf wilt gaan en goedkoper dan menig monteur) kun je dan toch al wat spanningen meten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-02-2014 14:20 #1401962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Achter in de auto (achter
Achter in de auto (achter het spatbord, maar in de auto) ligt ergens de stekker waarmee de vlotter aangesloten wordt op de rest van de auto. Als je daar meet wat de 12 volt en wat de massa aansluiting is, hou je de aansluiting die naar de meter gaat, over. Zet je hier (en dus niet op de massa), 12 volt, dan zou de meter uit meten slaan. Doet ie dat niet, dan zit de fout niet in de tank/vlotter, maar in de bekabeling of in de meter/tellerunit. Slaat die wel uit,

zou iemand mij hier verder mee willen helpen?
ik zie dus een zwart kastje met een stekker er op vast gelijmd.
komen 4 draden uit.?
is dat hem?

Moderators: Jerry Stam