Knellende afdichting schuif/kantel-dak 760
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2009 16:05 #1074526
door Jp Van Bommel (GAST)
Knellende afdichting schuif/kantel-dak 760 is gemaakt door Jp Van Bommel (GAST)
dag allemaal,
Nu zit ik weer op het dak! de rubberen afdichting voor de rand heb ik nieuw (origineel Volvo). Hij zit prachtig rond de rand maar het dak schuift nu niet meer onderdoor als ik dat wil. Kantelen op en neer gaat wel. Maar hij komt niet langs de rand naar beneden. Het rubber is dus te dik zo lijkt het. Wat is hier aan te doen? Afstellen zo ver mogelijk naar voren? Er zit een (helder)plastic voering in de afdichting... is het een idee om die eruit te halen? Dan zal de dikte wel afnemen maar terug krijg ik het zeker niet. verder denk ik dat het koord , eenmaal op zn plek, zich zal moeten gaan 'zetten'. Wie heeft een idee hoe ik dit kan fixen??
groeten,
JPaul
Nu zit ik weer op het dak! de rubberen afdichting voor de rand heb ik nieuw (origineel Volvo). Hij zit prachtig rond de rand maar het dak schuift nu niet meer onderdoor als ik dat wil. Kantelen op en neer gaat wel. Maar hij komt niet langs de rand naar beneden. Het rubber is dus te dik zo lijkt het. Wat is hier aan te doen? Afstellen zo ver mogelijk naar voren? Er zit een (helder)plastic voering in de afdichting... is het een idee om die eruit te halen? Dan zal de dikte wel afnemen maar terug krijg ik het zeker niet. verder denk ik dat het koord , eenmaal op zn plek, zich zal moeten gaan 'zetten'. Wie heeft een idee hoe ik dit kan fixen??
groeten,
JPaul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28-05-2009 16:22 #1238517
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic wat wou de dealer ervoor
wat wou de dealer ervoor hebben (de rand?) als ik vragen mag de mijne is ook aan de beurt
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2009 16:41 #1238518
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Bij Bluekens Roosendaal
Bij Bluekens Roosendaal kostte het E 40 ongeveer
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2009 18:21 #1238524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is
Is het een idee om even langs de dealer te rijden en vragen wat je eventueel fout gedaan hebt.
Mij helpt de dealer altijd met zulke dingen als ik bij hun het onderdeel heb gekocht.
succes
Mij helpt de dealer altijd met zulke dingen als ik bij hun het onderdeel heb gekocht.
succes
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2009 20:35 #1238530
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic helemaal waar, ik zal ze
helemaal waar, ik zal ze zeker even vragen. Ik begrijp nu hoe het afstellen in zn werk gaat en het koord zit goed. Mooi pikzwart.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-05-2009 20:52 #1238533
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2009 14:10 #1238657
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Orginele ransje doet het ook
Het randje om mijn dak doet het ook.
Zit nog de orginele 25 jaar oude om (viltig)
Hoor graag hoe de update verder verloopt.
Groet Ben
Zit nog de orginele 25 jaar oude om (viltig)
Hoor graag hoe de update verder verloopt.
Groet Ben
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2009 21:35 #1240209
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic update
Zit tie nou goed?
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-07-2009 10:13 #1241280
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic nieuw koord schuifdak
Allez,
De stand is nu dat het koord prima op zn plek zit. Het dak moet er dan even helemaal af maar met 4 handen is dat prima te doen. De beschrijving voor het afstellen van het dak heb ik hier op het forum gevonden. Eerst lijkt het nog moeilijke kost maar het spreekt uiteindelijk allemaal voor zich.... Van schuif naar dicht gaat het dak perfect op zn plaats. Maar van kantel naar dicht blijkt het koord te dik of te nieuw of wat dan ook (wellicht kan het dak nog ietske meer naar voren afgesteld worden...), Dan moet ik het dus met de hand verder op zn plaats duwen. Van schuif naar dicht naar kantel gaat dus ook goed. Ik ben er tevreden mee en hoop dat het koord zich nog ietsje gaat 'zetten' in de tijd. groet aan allen, JPaul
De stand is nu dat het koord prima op zn plek zit. Het dak moet er dan even helemaal af maar met 4 handen is dat prima te doen. De beschrijving voor het afstellen van het dak heb ik hier op het forum gevonden. Eerst lijkt het nog moeilijke kost maar het spreekt uiteindelijk allemaal voor zich.... Van schuif naar dicht gaat het dak perfect op zn plaats. Maar van kantel naar dicht blijkt het koord te dik of te nieuw of wat dan ook (wellicht kan het dak nog ietske meer naar voren afgesteld worden...), Dan moet ik het dus met de hand verder op zn plaats duwen. Van schuif naar dicht naar kantel gaat dus ook goed. Ik ben er tevreden mee en hoop dat het koord zich nog ietsje gaat 'zetten' in de tijd. groet aan allen, JPaul
Moderators: Jerry Stam