Volvo 740 drama, 1200 euro remreparatie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 12:13 #1074218
door V700 register
Volvo 740 drama, 1200 euro remreparatie? is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Zojuist mijn Volvo 740 na een slopende Italië-rit voor een 40dkm beurt gebracht in Arnhem. Nu blijken echter de remleidingen bij de wielen bol te staan, de klauwen rondom versleten te zijn en de voorste schijven zijn te dun. Ok, kan gebeuren, ik wil mijn remmen nog wel eens gebruiken en het gros zit er al 340k op. Maar een reparatie bij de dealer gaat 1200 euro kosten!
Totale paniek aan mijn kant, ik wil het er aan de ene kant graag aan uitgeven maar de auto heeft maar een erg lage dagwaarde en het reparatiebedrag is ronduit astronomische. De motor loopt verder prima, net Bilstein B6 dempers voorop gemonteerd, achter zitten redelijk verse Monroe's met extra lucht. Koppeling zit er nog maar 50k op, drukgroep is nieuw etc...
Een mogelijkheid is het om zelf het werk te doen, maar voorzover ik onderdelen heb kunnen vinden online ben ik daar toch 700 euro aan kwijt. Ook heel veel geld en dan moet ik in de nabije toekomst een heel weekend vrij plannen
Kortom, ik ben op zoek naar steun en hulp in deze zware tijd. Ik hou zielsveel van mijn auto maar alles en iedereen heeft zijn prijs. Zijn hier verder ervaringen met gare remsystemen? Hebben meer mensen het hele zootje rondom vervangen? Is het ontluchten écht heel lastig om op alle 4 de wielen te doen? Alle hulp en tips zijn welkom!
Het is een 740 Estate '89 (van voor de facelift) B230F, airco, cruisecontrol en een onwijze wegligging
Zojuist mijn Volvo 740 na een slopende Italië-rit voor een 40dkm beurt gebracht in Arnhem. Nu blijken echter de remleidingen bij de wielen bol te staan, de klauwen rondom versleten te zijn en de voorste schijven zijn te dun. Ok, kan gebeuren, ik wil mijn remmen nog wel eens gebruiken en het gros zit er al 340k op. Maar een reparatie bij de dealer gaat 1200 euro kosten!
Totale paniek aan mijn kant, ik wil het er aan de ene kant graag aan uitgeven maar de auto heeft maar een erg lage dagwaarde en het reparatiebedrag is ronduit astronomische. De motor loopt verder prima, net Bilstein B6 dempers voorop gemonteerd, achter zitten redelijk verse Monroe's met extra lucht. Koppeling zit er nog maar 50k op, drukgroep is nieuw etc...
Een mogelijkheid is het om zelf het werk te doen, maar voorzover ik onderdelen heb kunnen vinden online ben ik daar toch 700 euro aan kwijt. Ook heel veel geld en dan moet ik in de nabije toekomst een heel weekend vrij plannen

Kortom, ik ben op zoek naar steun en hulp in deze zware tijd. Ik hou zielsveel van mijn auto maar alles en iedereen heeft zijn prijs. Zijn hier verder ervaringen met gare remsystemen? Hebben meer mensen het hele zootje rondom vervangen? Is het ontluchten écht heel lastig om op alle 4 de wielen te doen? Alle hulp en tips zijn welkom!
Het is een 740 Estate '89 (van voor de facelift) B230F, airco, cruisecontrol en een onwijze wegligging
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 12:38 #1237159
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bericht.
Ik heb je een bericht gestuurd.
Wat ik me afvraag: Versleten klauwen. Hoe kan dat?Overigens, als je een nieuwe voorpoot hebt (dus remschijven zonder de naaf erin) heb je dat met een zaterdagochtend inclusief slangen wel bekeken hoor, kun je de rest van de dag in de zon liggen...
Wat ik me afvraag: Versleten klauwen. Hoe kan dat?Overigens, als je een nieuwe voorpoot hebt (dus remschijven zonder de naaf erin) heb je dat met een zaterdagochtend inclusief slangen wel bekeken hoor, kun je de rest van de dag in de zon liggen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 13:15 #1237160
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nooit origineel
schijven nooit origineel volvo kopen
zelfs Brembo is goedkoper
leidingen idem, in auto speciaalzaak gaan halen
zolang er geen"volvo" opstaat kost het niet gek duur
klauwen kan je (laten) reviseren of inleveren en gereviseerde meekrijgen
ook kostensparend
hoeft echt niet zo duur te zijn als je beschrijft
schijven, leidingen en klauwen vervangen is op een 2tal uurtjes gebeurd als alles meezit
ontluchten inbegrepen
andes weet ik voor iets van 500 € nog een '89 745 2.3L staan met net 200dkm waar best nog goede remmen opzitten
zelfs Brembo is goedkoper
leidingen idem, in auto speciaalzaak gaan halen
zolang er geen"volvo" opstaat kost het niet gek duur
klauwen kan je (laten) reviseren of inleveren en gereviseerde meekrijgen
ook kostensparend
hoeft echt niet zo duur te zijn als je beschrijft
schijven, leidingen en klauwen vervangen is op een 2tal uurtjes gebeurd als alles meezit
ontluchten inbegrepen
andes weet ik voor iets van 500 € nog een '89 745 2.3L staan met net 200dkm waar best nog goede remmen opzitten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 13:19 #1237161
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is echt te
Dat is echt te duur...
Remslangen rondom (6 stuks) rvs omvlochten zijn een goeie 100
Klauwen zijn ook zoiets per stuk (Dacht dat wytze die best goedkoop had)
Schijven zijn ook niet zo duur...
Remslangen rondom (6 stuks) rvs omvlochten zijn een goeie 100
Klauwen zijn ook zoiets per stuk (Dacht dat wytze die best goedkoop had)
Schijven zijn ook niet zo duur...
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 15:01 #1237174
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Lid worden en sleutelen
"Alwood"
Hier kan maar één advies voor zijn: als de sodem..... lid worden en naar de volgende sleuteldag komen.
Dat gaat je beste besteding worden in de laatste jaren. Als je zelf een heel klein beetje handig bent kan je voor véél minder dan die 1200 euris weer veilig op weg. Op zo'n sleutel dag lopen altijd monteurs en zeer welwillende leden rond die je kunnen ondersteunen. En laten we wel zijn, de remmelarij is zeker niet het moeilijkste knutselonderdeel maar moet wel heel goed uitgevoerd worden. Werkende remmen zijn toch wel handig.
Hier kan maar één advies voor zijn: als de sodem..... lid worden en naar de volgende sleuteldag komen.
Dat gaat je beste besteding worden in de laatste jaren. Als je zelf een heel klein beetje handig bent kan je voor véél minder dan die 1200 euris weer veilig op weg. Op zo'n sleutel dag lopen altijd monteurs en zeer welwillende leden rond die je kunnen ondersteunen. En laten we wel zijn, de remmelarij is zeker niet het moeilijkste knutselonderdeel maar moet wel heel goed uitgevoerd worden. Werkende remmen zijn toch wel handig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 16:50 #1237182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel erg bedankt voor de
Heel erg bedankt voor de goede en snelle reacties allemaal... Vandaag nog eens naar BMW gekeken (oops!) en heel hard wezen zoeken, kijken en neuzen... en tot de conclusie gekomen dat ik écht niet zonder 740 kan. De planning voor reparatie staat nu vast, eind van de week rij ik als het goed is weer in een puntgave Volvo rond.
Een lidmaatschapje lijkt me verder ook zeker wat waard! Ik hou de site goed in de gaten en kom graag eens wat leren op een bijeenkomst. Moet toch eens leren hoe een motorrevisie moet, vóór deze nodig is
Een lidmaatschapje lijkt me verder ook zeker wat waard! Ik hou de site goed in de gaten en kom graag eens wat leren op een bijeenkomst. Moet toch eens leren hoe een motorrevisie moet, vóór deze nodig is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 17:04 #1237184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic revisie...
= uitbouwen en binnen brengen bij revisiebedrijf...
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2009 21:08 #1237197
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic remmen?
Volvo 740 drama, 1200 euro remreparatie?
Heb je niet een 1-tje verschreven?
Heb je niet een 1-tje verschreven?
Moderators: Jerry Stam