Op maandag wil mijn V90 niet starten!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rij niet zoveel met de auto maar elke dinsdag 90 km en totaal ongeveer 700km in de maand.
Wat is er al gedaan:
nieuwe accu 55ah (93 euro voor betaald) oude accu was 1 cel van stuk
dynamo nagemeten door de garage
Webasto standkachel uitgeschakeld d.m.v. stekkers eruit
Nieuwe extra accu voor standkachel (extra accu is aangeloten met een relais)
Er is geen alarm in de auto en de auto al een tijdje met de sleutel op slot gedaan
binnenverlichting uitgeschakeld

Waar moet ik zoeken, zit zelf te denken aan een lekstroom.
Graag advies en tips.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het schijnt ook nog wel eens te gebeuren dat het kabelboompje tussen de dynamo en de accu niet best meer is.Mr.Borrie schreef : laad je dynamo wel op?
mbroeren schreef :
Het schijnt ook nog wel eens te gebeuren dat het kabelboompje tussen de dynamo en de accu niet best meer is.Mr.Borrie schreef : laad je dynamo wel op?
precies wat ik nu met mijn 760 heb vandaar dat ik het vraag.. hij krijgt geen signaal vd dyamo door de slechte kabels/verbiding en laad dus niet op terijl de accu en dynamo gewoon goed zijn
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb eens gehoord dat er een lekstroom optreedt wanneer het alarm <u>niet</u> aanstaat. Alarm aanzetten en de lekstroom is weg. Ik vond het een vreemd verhaal maar wellicht het proberen waard mocht je het alarm niet aanzetten.
Groet,
Jan-Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wel kan ik de kabelboom nalopen om te zien of de accu voldoende wordt opgeladen. Wel vreemd is dat dan de extra accu wel altijd vol is.
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
jouw "probleem" is een bekend euvel van de 960 en de s/v90. De computer, eventueel alarm en gascomputer gebruiken bij elkaar toch een dusdanig klein stroompje dat als je de auto zo weinig gebruikt er op een gegeven moment crisis in de accu ontstaat.
Ik heb hetzelfde. Als ik gedurende een maand mijn s90 alleen maar wekelijks voor een klein ritje gebruik, dan neemt de toestand van de accu merkbaar af. En als ik niets doe, kom ik nog eens 2 weken later gegarandeerd een lege accu tegen. Oplossing is om eens per maand een goede acculader gedurende 24 uur op de accu te zetten. Dat is genoeg om van dit probleem af te zijn. Of de auto meer gebruiken. Nu ik weer dagelijks m.u.v. het weekend met mijn s90 rijd, behoort deze sores weer definitief tot het verleden. En ik ken diverse mensen die hetzelfde hebben. Ik heb mijn auto ook door de dealer grondig laten inspecteren en er is niets afwijkends te vinden. Dus met deze Eigenaardigheid zul je denk ik moeten leren leven.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lees <a href="/node/8701" target="_blank">dit</a> draadje even door (opent nieuw venster), daar staan ook wat berekeningen in.
En oja, sinds mijn dingetjes vervangen zijn, heb ik nóóit meer last gehad, ook niet na veel korte stukjes en langere tussenpozen ertussen.
Enige wat ik met nog kan voorstellen (mits geen overdreven sluipstroom) is dat je zúlke korte stukjes rijdt, dat het stroomverbruik van het starten op zich hoger is dan de opbrengst van het ritje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voorheen met de 65ah accu heb ik nooit problemen gehad met dit euvel.
Zoals ik hierboven al schreef rij elke dinsdag 90km en de rest zijn kleine stukjes van ongeveer 6 tot 10km. Het komt ook voor dat (vooral in het weekend ) de auto niet wordt gebruikt en dus zomaar 3 dagen stilstaat.
In ieder geval tot zover iedereen bedankt voor het meedenken en de tips. Ik lees dat ik niet de eneige ben met dit probleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar is een forumdiscussie over geweest en wat ik er mij van herinner is dat als je korte stukjes rijd je beter een accu met een lagere ah kunt hebben want die zou dan sneller bijladen. Ik had een 55ah volvo accu maar toen ik een nieuwe nodig had, hadden ze alleen nog maar 60ah bij Volvo dus dat zit er nu in.
mvg
Marcel