Uitval motor door waarschijnlijk drie (!) gerelateerde problemen en een jaar zoeken.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 18:20 #1073941 door V700 register
Hallo,
Na een jaar ellende met mijn 945 LPI van 1997 met 363.000 km de volgende lessen:
Eerst was het een uitvallende BDP gever. Na stilzetten van de motor kon hij minutenlang niet meer starten. Dus na lang zoeken deze BDPgever vernieuwd (38 euro) en het probleem was even voorbij.
Toen uitval tijdens rijden. Eerst dacht ik dat het alleen op LPG was. Via deze site kwam ik op de instructie om de 4 zekeringen die open en bloot bij de LPG computer boven de accu zitten, schoon te maken. Maar ik heb het hele kastje eruit gehaald en een nieuwe geinstalleerd die afsluitbaar is (kosten 5 euro...). Maar toen bleek....dat hij ook op benzine uitviel. Zelfs ANWB er bij gehad en een LPG boer in De Bilt. Zij hadden geen oplossing! Weer terug naar deze site en ziedaar:
 Brandstofpomp verwisseld. Besteld bij Nordicar voor 28 euro. Het probleem is helemaal opgelost!!
 Extra info:
Nu hoorde ik van een technicus dat in zeldzame gevallen ook het gasklephuis faalt. Dat kiomt dan door de potmeter die in het huis zit en de gaskleppositie door geeft aan de boordcomputer. Bij ACtronics hebben ze een vervangend gasklephuis, maar niet met popmeter maar met een hallgever en die zijn veel beter. Dit voor het geval dat bovenstaande drie dingen niet werken......
Prima site en goede resource!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 19:24 #1236001 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt niet helemaal
Het falende gasklephuis dooor een defecte potmeter komt volgens mij nooit voor bij de B230, wel bij de benzinemodellen van de C/V70. Daar faalt inderdaad een potmeter die vervangen kan worden door een contactloos exemplaar gebaseerd op het hallprincipe. Is een bekend probleem en is oa ook bij Radar op tv geweest. Bij de B230 (oa de B230FK en lpt) zit er op het gasklephuis een schakelaar die aangeeft of de de gasklep helemaal gesloten is (stationair regeling mbv de CIS-klep) of helemaal openstaat (maximaal vermogen vraag). Die schakelaars gaan misschien wel kapot maar een schakelaar is geen potmeter en volgens mij is er ook geen hall-vervanger voor. Vreemd dat de brandstofpomp ook afslaan op lpg veroorzaakt. Mijn opmerkingen zijn absoluut niet vervelend bedoeld en ik begrijp het vast verkeerd. Maar als ik het zo lees vraag me af wat er precies gedaan is waardoor de storingen nu weg zullen blijven. Ik hoop in ieder geval wel voor je dat dit het geval is, je hebt het dan tegen zeker acceptabele kosten opgelost gekregen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2009 19:28 #1236003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomp
Bedoel je trouwens brandstofpomp of het brandstofpomprelais ? Dat laatste kan inderdaad storingen geven op zowel benzine als lpg en komt best vaak voor bij het op leeftijd (in jaren en kmstand) raken van onze auto's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2009 00:16 #1236042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

henk 940LPT schreef : Bedoel je trouwens brandstofpomp of het brandstofpomprelais ? Dat laatste kan inderdaad storingen geven op zowel benzine als lpg en komt best vaak voor bij het op leeftijd (in jaren en kmstand) raken van onze auto's.

ja, dat relasi is het eerste dat gecontroleerd moet worden, of al preventief vervangen/gerepareerd (doorsolderen contacten op printplaat) bij aankoop auto. Samen met de krukas-positie-sensor. 

Moderators: Jerry Stam