aircopomp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2009 13:03 #1073801 door V700 register
aircopomp is gemaakt door V700 register
Als ik de airco van mijn 940 SE aanzet schakelt de pomp in, maar gaat vervolgens constant met  tussenpozen van zo'n 5 tot 10 seconden in en uitschakelen. Hij blijft dit doen, ongeacht hoe lang de airco aanstaat. Al rijdend leidt dit tot schokbewegingen ieder moment dat de pomp in of uitschakelt. de koeling werkt hierdoor natuurlijk ook niet optimaal.
Heeft iemand enig idee hoe dit euvel verholpen kan worden? Dank voor jullie info.

Groet, Rob 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2009 14:36 #1235269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
Het kan zijn dat er te weinig koudemiddel in het systeem zit, de pomp kan dan niet genoeg druk opbouwen en wordt door de beveiliging (de sensor die de druk meet) uitgeschakelt.
Laat het systeem maar eens checken, zo tegen de zomer (deze tijd dus) kun je meestal een aircocheck laten uitvoeren voor een paar tientjes (zelfs bij de dealer)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2009 16:18 #1235272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aircopomp
Dezelfde symptomen gehad, na check: lekkage condensator en verdamper. Na herstel geen aan en uit van dezelfde pomp meer. Bij een airo garage laten doen.
Jeen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 12:42 #1235375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekke condenser
Wij hadden dit probleem ook. Het bleek een lekkende condenser. Schijnt meestal op een bepaalde plek te gaan lekken. Een vriend van me had dit ook precies op het zelfde moment in zijn 960 met dezelfde km stand (330K).
Kosten incl afvullen en montage condenser waren vlgs mij net onder de 300 euro.

grt Thijs

Moderators: Jerry Stam