nieuwe deurgreep wil niet openen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 17:32 #1073647 door V700 register
nieuwe deurgreep wil niet openen... is gemaakt door V700 register
Hee hallo allen,
Daar gaan we weer!
Net een nieuwe/2e handse deurgreep op mn auto gezet. De andere eraf geslepen met de dremel. Een hele klus maar t ging.
Het was een heel gepiel met dat pinnetje. Maar toen ie erop zat, zat de klink muur vast. :-( Ik kan 'm dan dus niet inknijpen. Als ik de 3 moertjes weer los draai en dus de greep los aan de deur hangt, alleen aan het haakje vast waarmee hij het slot openend, kan ik gewoon de klink inknijpen...
Wat is er aan de hand? Ik heb WD40 all over the place gespoten, helpt niets. Heeft er iemand buiten ritueel verbranden van mijn auto een oplossing voor dit probleem?
 groeten,
Niels (die ietwat moedeloos word van zijn auto)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 18:21 #1234603 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ver uit de buurt

Niels van Roij schreef : Hee hallo allen,
Daar gaan we weer!
Net een nieuwe/2e handse deurgreep op mn auto gezet. De andere eraf geslepen met de dremel. Een hele klus maar t ging.
Het was een heel gepiel met dat pinnetje. Maar toen ie erop zat, zat de klink muur vast. :-( Ik kan 'm dan dus niet inknijpen. Als ik de 3 moertjes weer los draai en dus de greep los aan de deur hangt, alleen aan het haakje vast waarmee hij het slot openend, kan ik gewoon de klink inknijpen...
Wat is er aan de hand? Ik heb WD40 all over the place gespoten, helpt niets. Heeft er iemand buiten ritueel verbranden van mijn auto een oplossing voor dit probleem?
 groeten,
Niels (die ietwat moedeloos word van zijn auto)
940 GLE 2.3 16V Automaat MY1991, 25-04-91

Tja Niels, ik zit een beetje ver van je vandaan mar anders zou ik zeggen; kom maar langs (tussen jou en mij wonen nog zoveel leden)
Ik denk dat je dan toch iets niet goed doet....offuh......weet je zeker dat de klink die je er nu in hebt 100% hetzelfde is als de ander??? Dat moet je echt zeker weten want anders komt het niet goed en zoek je je de klere.
Succes!  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 18:50 #1234606 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balen
Ai Niels,
Flink balen dus. Hoe zat het met de oude, kon je die ook niet inknijpen? Ik heb nog even gedubbelchecked, en ik heb je echt de goede opgestuurd. Zit het haakje niet wat klem als je hem er weer in stopt? Of helpt het als je dat stangetje misschien wat draait van binnenuit? Misschien heb je 'm wat verdraaid met loshalen? Het is vervelend dat je er allemaal zo slecht bij kunt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 01:27 #1234662 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :-(
Tja Niels, ik zit een beetje ver van je vandaan mar anders zou ik zeggen; kom maar langs (tussen jou en mij wonen nog zoveel leden) Ik denk dat je dan toch iets niet goed doet....offuh......weet je zeker dat de klink die je er nu in hebt 100% hetzelfde is als de ander??? Dat moet je echt zeker weten want anders komt het niet goed en zoek je je de klere.
Succes!
Ja de handgreep heb ik gechecked en vergeleken met de andere. Zien er precies het zelfde uit. Ik zal Jeroen eens lief vragen of hij nog eens tijd heeft binnenkort. Die woont wel in Oosterhout.
Ai Niels, Flink balen dus. Hoe zat het met de oude, kon je die ook niet inknijpen? Ik heb nog even gedubbelchecked, en ik heb je echt de goede opgestuurd. Zit het haakje niet wat klem als je hem er weer in stopt? Of helpt het als je dat stangetje misschien wat draait van binnenuit? Misschien heb je 'm wat verdraaid met loshalen? Het is vervelend dat je er allemaal zo slecht bij kunt... Michael
Ja, beetje jammer is 't wel... Die oude had heel soms problemen met het inknijpen van de klink. Dan ging het erg stroef. Wellicht dat het klinkje van die handgreep daarom is gebroken? Geen idee. Maar nu doet ie 't dus helemaal niet als ie vast zit geschroefd. Ik kan ook echt helemaal niets zien van wat er stroef loopt of hapert of zo. Ook is er niets te voelen. Alles wat ik kon voelen vanaf dat haakje naar beneden heb ik ingespoten met WD40, zonder succes. Ik heb er aardig aan moeten trekken om hem door het rondje van de greep te krijgen. Maar ik heb niets verbogen of horen/voelen breken.
Morgen nog eens kijken proberen te kijken...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2009 21:31 #1234735 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Geen smeerstof
Hallo Niels
WD40 is een "losweekmiddel" dat tijdelijk smeert, maar geen smeermiddel.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam