Krakende ruitenwissers...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 20:08 #1073484 door V700 register
Krakende ruitenwissers... is gemaakt door V700 register
Als mijn ruitenwissers aan staan dan maken ze een krakend geluid. Het geluid komt uit het stangenstelsel onder de parafan, en ik heb ze al eens gesmeerd met WD40.
 Zijn er betere middelen om te smeren of is er iemand die een tip heeft om dit armoedige gekraak te verhelpen?
Groet,
Michiel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2009 21:20 #1233707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic krakende wissers
Ik heb dat probleem vorig jaar aangepakt door de parafan te verwijderen en de trek/duwstang te verwijderen en schoon te maken. De rechter wisser is door middel van een trek/duwstang verbonden aan de linker wisser. De koppeling is gemaakt door middel van een staalkabeltje welke over een kunststofschijf loopt. Hier had zich veel vuil verzameld. Dit helemaal schoongemaakt, en van een dun laagje vet voorzien. Niet te veel want dan verzameld het vuil en stof zich weer zo snel. Verder alle draaiende delen schoon gemaakt en gesmeerd.Voor nog geen twee uurtjes werk, al een jaar veel plezier.
Succes,

André

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2009 22:44 #1237447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ga ik doen

Beste André,
Zie net je bericht pas. Ga dit weekend maar meteen aan de slag. Moet ook mijn broers 945 even onder handen hebben dus dat wordt een leuke zondag.
grt

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2009 21:28 #1237518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat ga ik ook eens doen.
André,
Leuke tip. De mijne maakt ook een irritant krakend geluid. Ik dacht dat de geleide bussen waar aan de ruitenwissers zijn bevestigd versleten of uitgelopen zouden zijn. Het is uitermate irritant dat gekraak. Ik ga ook eens de boel uit elkaar halen en schoonmaken.
Robert

Moderators: Jerry Stam