Hoe eenvoudig kan het zijn....Zo technisch als ik ben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-03-2009 23:43 #1073355 door V700 register
Al een jaar heb ik last van een ''slepend/slijpend'' geluid dat uit mijn motorruimte komt van de 740, mn. als ik stationair draai. Je kent het vast wel van andere op leeftijd zijnde Volvo's die je onderweg ziet en dan ook hoort. Geen idee waar het aan lag en het werd alleen maar erger en ik had mij er al mee verzoend.
Totdat ik olie ging bijvullen van de stuurbekrachtiging van de 960 en ik de 740 ook maar eens een scheutje extra gaf....U raadt het al. Juist!
Groet,
Rik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 17:41 #1233030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook piepende geluiden
vooral bij het flink naar links/rechts sturen.
Dacht eerst dat het de waterpomp was omdat net de distributieriem , spanrol vervangen is en daarom misschien de riem om de waterpomp te strak stond.
Echter na ook peil van stuurberkrachtiging nagekeken te hebben , bleek deze dus ook aardig laag te staan ,dus ook maar even bijgevuld en ook in dit geval weer heerlijk rijden zonder piepen of rare geluiden onder de motorkap vandaan.

Fred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2009 21:34 #1233050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn stuurpomp maakt ook al
Mijn stuurpomp maakt ook al heel lang geluid. Affetoe is het weg, maar ik denk dat ik er niet aan ontkom om nog een nieuwe te zetten en de boel te spoelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 09:54 #1233097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welke

Tinus H schreef : Mijn stuurpomp maakt ook al heel lang geluid. Affetoe is het weg, maar ik denk dat ik er niet aan ontkom om nog een nieuwe te zetten en de boel te spoelen.

Affetoe?
wat is affetoe?
of bedoel je af en toe?
als het af en toe is (en dan gok ik alleen bij maximale stuuruitslag) en vloeistof lekt niet,  dan is er nog niks aan de hand..
Is een Volvokwaaltje 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 19:58 #1233166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Spoelen
Tinus,
Als ik een "nieuwe gebruikte" Volvo aanschaf spoel ik altijd het servostuur door. 90% kans dat dat nog nooit is gedaan. Ik vervang ook altijd de olie van de achterbrug, 99% kans dat dat nog nooit is gedaan, carterolie (0% kans op 1-e keer), koelwater (die kans weet ik niet), spoel de automaat door (80% dat dat nog nooit is gedaan maar alleen aftappen) en ververs de remvloeistof. Let niet te veel op de exacte uitkomsten van de kansberekeningen, ze zijn een gevoel Totaal niet wetenschappelijk gebaseerd op een steekproef met vermelding van betrouwbaarheidsinterval of een Ghi (Xi) kwadraat test.
Robert 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2009 20:14 #1233168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja, uit voorzorg kun je dat
Tja, uit voorzorg kun je dat doen. Maar aangezien ik de onderhoudshandelingen die aan mijn wagen zijn vericht toch weet (en ik heb geen reden daar aan te twijfelen) heb ik er geen haast mee om preventief allerlei vloeistoffen te vervangen. En die kansberekeningen laat ik aan mij voorbij gaan. Zo goed was ik niet in wiskunde. Dat was niets voor mij.

Moderators: Jerry Stam