Verschillen in automaat 940hpt en V90?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zie ook <a href="/node/21251#comment-99512" target="_blank">hier</a>
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Gr. Bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoe vertaald zich dit in het rijden?bouke maas schreef : De bakken van de 960 type I en II en de V90 zijn computergestuurde bakken, de bakken onder de 940's zijn dat niet. M.a.w. ze zijn totaal verschillend
- V700 register
- Nieuw lid
-
De automaat van de 780 vond ik wat dat betreft fijner (was ook niet computer gestuurd) maar daar mist de lockup die met caravan en op lange stukken met de cc toch wel voordelen biedt.
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
In mijn beleving zijn de automaten die in de 940 serie gebruikt zijn (Aisin Warner 70,71,72 en ZF4HP22) hier wat minder gevoelig voor (met name door het afwezig zijn van solonoids). Ik vind deze bakken over het algemeen net zo mooi schakelen.
Groetjes bouke
- V700 register
- Nieuw lid
-

mbroeren schreef : geen idee hoe de 940 schakelt (WAT IS HET TYPE?) maar het is geen geheim dat ik de automaat van de V90 niet echt top vind. Onstuimig als het niet nodig is, te snel terugschakelen (ook op de snelweg) en een lockup die veel te snel opgeeft als je iets gas bijgeeft (wat niet nodig is want in winterstand doet hij dat niet). Ook voel ik het schakelen meer dan mij lief is en vind ik het jammer dat hij vrij snel over de 3000 toeren gaat (ligt aan mijn type).
De automaat van de 780 vond ik wat dat betreft fijner (was ook niet computer gestuurd) maar daar mist de lockup die met caravan en op lange stukken met de cc toch wel voordelen biedt.