achter veren vervangen, hulp gezocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2009 22:23 #1073123
door V700 register
achter veren vervangen, hulp gezocht. is gemaakt door V700 register
Ik wil voor mijn 940 estate uit 1990, bij Wytze zware achterveren bestellen.
Omdat ik nog nooit zelf veren heb vervangen zoek ik hulp bij het vervangen van de achterveren, liefst in de buurt van Gilze / Tilburg / Breda,
uiteraard tegen vergoeding.
groet, Toon.
Omdat ik nog nooit zelf veren heb vervangen zoek ik hulp bij het vervangen van de achterveren, liefst in de buurt van Gilze / Tilburg / Breda,
uiteraard tegen vergoeding.
groet, Toon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2009 23:41 #1231670
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schriftelijke hulp
Hoi Toon,
Helaas kan ik niet zelf komen helpen maar ik heb zelf ook zwaardere veren geplaatst en tegelijkertijd de schokdempers vervangen. Ik heb dat gedaan met behulp van twee verenspanners, een krik en een Haynes boek.
Het is even geleden maar in vergelijking met de voorveren was het een eitje. Als je wil stuur ik zowel de Haynes als de verenspanners naar je op.
Groet
Bert
Helaas kan ik niet zelf komen helpen maar ik heb zelf ook zwaardere veren geplaatst en tegelijkertijd de schokdempers vervangen. Ik heb dat gedaan met behulp van twee verenspanners, een krik en een Haynes boek.
Het is even geleden maar in vergelijking met de voorveren was het een eitje. Als je wil stuur ik zowel de Haynes als de verenspanners naar je op.
Groet
Bert
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2009 07:31 #1231701
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Veerspanner ?
Bij de vorige Volvo heb ik de veren en schokbrekers ook vervangen, maar heb geen veerspanner gebruikt. Ik had op dat moment wel een brug en een garagesteun tot mijn beschikking.
- Auto op de brug omhoog
- Garagesteun onder de trekhaak
- Brug laten zakken totdat de wielen vrijkomen
- Wielen er af
- Onderste bout schokbreker los (weerszijden), wel de as opvangen ivm de remleidingen
- Achteras zakt zodanig ver naar beneden dat de veer (na losmaken van de bovenste bout) gewoon verwijderd kan worden.
- Montage in omgekeerde volgorde
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2009 19:46 #1231749
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veerspanners
Willem heeft gelijk, als je een brug ter beschikking hebt dan is het vervangen simpeler. De methode blijft overigens gelijk als je het met een krik doet, alleen lukte het in mijn geval niet zonder de veerspanners omdat ik de auto niet vergenoeg hoog kon krijgen.
Groet
Bert
Groet
Bert
Moderators: Jerry Stam