Welke schokbrekers (voor) 965? En het zoveelste euvel.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2009 17:23 #1073095
door V700 register
Welke schokbrekers (voor) 965? En het zoveelste euvel..... is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Simpele vraag. Welke soort/merk schokbrekers (voor) kan ik het beste aanschaffen voor de 965 en wat kosten deze rakkers eigenlijk?
Groet Rik
Simpele vraag. Welke soort/merk schokbrekers (voor) kan ik het beste aanschaffen voor de 965 en wat kosten deze rakkers eigenlijk?
Groet Rik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2009 19:58 #1231378
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat zijn je eisen? Normaal,
Wat zijn je eisen? Normaal, beter?
Zelf heb ik Bilstein B6 genomen, maar mijn auto rijdt nog niet... waren €140,- per stuk.
Kan er dus niet veel over zeggen..
Groet,
Philip
Zelf heb ik Bilstein B6 genomen, maar mijn auto rijdt nog niet... waren €140,- per stuk.
Groet,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2009 22:10 #1231398
door V700 register
Ik ga eigenlijk voor standaard en meer op het comfort gericht. De enige merken die ik hier lees zijn ''Monroe'' en Sachs'''maar of daarin per merk nog verschil zit zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Rik
Beantwoord door V700 register in topic Monroe/Sachs?
 flip_21 schreef : Wat zijn je eisen? Normaal, beter?
Groet,
Philip
Ik ga eigenlijk voor standaard en meer op het comfort gericht. De enige merken die ik hier lees zijn ''Monroe'' en Sachs'''maar of daarin per merk nog verschil zit zou ik eerlijk gezegd niet weten.
Rik
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2009 22:28 #1231403
door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Origineel
Rik,
Volvo monteert (zover ik weet) Sachs eronder, die zijn er in ieder geval bij Reina ondergezet door de dealer in Duitsland. Ze bevallen goed, comfortabel type.
Ik zou eens bij de dealer informeren als ik jou was, dan heb je voordat je eventueel tot iets anders besluit een referentiekader.
Volvo monteert (zover ik weet) Sachs eronder, die zijn er in ieder geval bij Reina ondergezet door de dealer in Duitsland. Ze bevallen goed, comfortabel type.
Ik zou eens bij de dealer informeren als ik jou was, dan heb je voordat je eventueel tot iets anders besluit een referentiekader.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2009 22:32 #1231405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schokkers
Dag Rik,
Je hebt behoorlijk wat keus, Gabriel = scherp geprijsd en redelijk van kwaliteit, gericht op comfort (amerikaans)
Monroe = iets duurder en wat stugger
Sachs, Bilstien en Koni is nog wat duurder en beter?
Kayaba, als dat nog te krijgen is in Nederland = bijna onverslijtbaar (bij veel auto's eerste montage)
Je kunt denk ik alleen maar gasgevulde schokdempers kopen (een opwaardse druk van ongeveer 30 kg)
hierdoor zijn korte oneffenheden beter voelbaar, maar de wegligging is ook beter. Zowiezo lijkt het bij
nieuwe schokdempers altijd in het begin dat je wagen erg stug is.
Ga je ze er zelf onder zetten? heb je hier een goede/solide veerspanner voor? Anders niet doen!
Groeten en succes,
Bert
Je hebt behoorlijk wat keus, Gabriel = scherp geprijsd en redelijk van kwaliteit, gericht op comfort (amerikaans)
Monroe = iets duurder en wat stugger
Sachs, Bilstien en Koni is nog wat duurder en beter?
Kayaba, als dat nog te krijgen is in Nederland = bijna onverslijtbaar (bij veel auto's eerste montage)
Je kunt denk ik alleen maar gasgevulde schokdempers kopen (een opwaardse druk van ongeveer 30 kg)
hierdoor zijn korte oneffenheden beter voelbaar, maar de wegligging is ook beter. Zowiezo lijkt het bij
nieuwe schokdempers altijd in het begin dat je wagen erg stug is.
Ga je ze er zelf onder zetten? heb je hier een goede/solide veerspanner voor? Anders niet doen!
Groeten en succes,
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-03-2009 22:43 #1231407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zelf
Nee, ik ga het niet zelf doen. Vandaag liep het koelwater (HET ZOVEELSTE EUVEL!) met liters onder uit de radiateur en ik was een paar 100 meter van een monteur verwijderd. Ik ga maar even 2 vliegen in 1 klap slaan en hoop de rest van het jaar bespaard te blijven van enig ander onheil!
Gegroet
Gegroet
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2009 21:04 #1231523
door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic standaard.
Hallo Rik,
ik heb via de dealer de standaard schokdempers voor laten vervangen van de s90. Wat het voor dempers zijn weet ik niet, maar de auto veert alweer 50000 km als nieuw. Kosten waren € 118,= per schokdemper en het arbeidsloon was € 120,=. Dit alles exclusief de BTW.
Groeten, Jan.
ik heb via de dealer de standaard schokdempers voor laten vervangen van de s90. Wat het voor dempers zijn weet ik niet, maar de auto veert alweer 50000 km als nieuw. Kosten waren € 118,= per schokdemper en het arbeidsloon was € 120,=. Dit alles exclusief de BTW.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam