Achter veren vervangen?! Probleem met ' vaste ' bout!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Onlangs heb ik van Willem V. een paar veren gekregen die bij mijn nivomaten horen.
Prachtig weer vandaag dus ik aan de slag.
Auto omhoog, wiel eraf, schobreker ertussenuit..... en dan moet je door de veer heen de bovenste moer losdraaien.
Nou dat draaien dat ging goed, maar helaas draaide de bout mee. Nu zit er, net zoals bij de bovenste bout van de schokbreker zo'n mooi rubber dopje in de wielkast waar de bout van de veer achter zou moeten zitten.....
En die zit er ook wel, maar je komt er met gereedschap dus echt niet bij!
Hoe kan ik dit het makkelijkst oplossen, moet de bekleding van mijn wielkasten in de achterbak eraf? Of is er een andere simpelere oplossing??
Ik dacht dit klusje wel even snel te doen, maar helaas pindakaas!
Iemand suggesties?? Alvast mijn dank voor het meedenken.

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Willem V. schreef : Je weet wel dat het het moer is, die op een tapeind zit, wat op zich weer in een moer zit, die zit vastgelast aan de carrosserie ? (Tsjeu wat een zin
)
Hoi Willem,

als deze vastgelast hoort te zitten dan is het laswerk van niets! Ik heb niet eens kracht gezet, ik probeerde de moer los te draaien en de bout draaide direct mee...
Ik hoop maar dat ik dit kan oplossen!
In ieder geval wél bedankt voor de veren!!!

GG,

- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ja die moer zit in de binnenzijde van de balk stompgelast. De moer kun je door een gat aan de bovenzijde proberen vast te pakken maar het is wel een vierkant naar ik meen. Gaten boren in de zijkant van de koker zodat je de moer weer vast kunt lassen is een alternatief. Deze gaten kun je daarna wel weer "dichten"Willem V. schreef : Hej Miquel,
)Succes in ieder geval !
Ik heb even in VADIS gekeken, maar het lijkt er dan op dat de moer niet meer vast zit. Je weet wel dat het het moer is, die op een tapeind zit, wat op zich weer in een moer zit, die zit vastgelast aan de carrosserie ? (Tsjeu wat een zin
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Het laswerk was in dit geval dan niet echt lekker gedaan, want wat ik al schreef, ik heb eigenlijk nauwelijks kracht gezet en de bout draaide gelijk al mee.
Is er niet een andere manier om hier bij te kunnen, ipv gaten in de koker boren en dergelijke? Er zit wel net zo'n rubber dop in de wielkast als voor de achterste schokbrekers, met een gat erachter waardoor je de bout kan zien zitten, alleen kom je er met gereedschap niet doorheen om de bout vast te pakken.
Iemand nog suggesties?

GG,

- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
gr. Bouke
heb hier in ieder geval een lasapparaat
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Je moet dan uiteraard wel weer een verse moer vastlassen aan de binnenkant, maar daar kom je misschien zo ook al bij? Voordeel van deze werkwijze zou zijn, dat je niet in de carosserie hoeft te gaan zagen.
Maar slordig is het: is bij mij nog nooit
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik vind het wel een goede optie! Ik zal het zeker in overweging nemen, alleen het weer vastlassen van de bout is natuurlijk wel even lastig...

GG,

- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hej Miquel,Miquelangelo1969 schreef : Er zit wel net zo'n rubber dop in de wielkast als voor de achterste schokbrekers, met een gat erachter waardoor je de bout kan zien zitten, alleen kom je er met gereedschap niet doorheen om de bout vast te pakken.
En een aangepast stukje gereedschap produceren waardoor je er wel bijkomt ? Lijkt me de moeite waard om eerst eeens te proberen.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

ik heb daar ook over nagedacht, maar dan zit ik natuurlijk nog met het plaatsen van een nieuwe bout, en die dan vast lassen....
Maar ik ga volgende week naar Bouke om het probleem aan te pakken.... kan ik gelijk zijn mooie nieuwe brug zien!
In ieder geval bedankt voor het meedenken!.... en de veren natuurlijk!

GG,