CIS-klep onder spanning....bij contact uit!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb twee vragen: hoe kan dit? en heeft dit wellicht verband met mijn -op benzine- stationair wat rauw lopende motor?
De meeste andere mogelijke oorzaken (bougies, ontsteking, bougiekabels, injectoren, valse lucht, temperatuursensor, kleppen) zijn intussen getest en uitgesloten. Volledigheidshalve vermeld ik nog dat de motor op lpg mooi loopt, en dat het rauwe lopen op benzine eigenlijk alleen stationair merkbaar is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Daar ben ik ook bang voor. Maar toch graag een schema.henk 940LPT schreef : Ik kan van het weekend wel even kijken (algemeen 940 na '95). Ben wel bang dat het bij de ECU (als black box) eindigt eigenlijk...
Wouter zoek het nummer van de ECU maar alvast op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
er is een mailtje onderweg.
Groet,
Erik
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Erik bedankt voor je schema. Er kunnen heel wat oorzaken zijn maar een hangend brandstofrelais zou heel goed kunnen. Dus Wouter ...VErik schreef : Timen,
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Brandstofrelais zit er net drie maanden in. Nieuw gekocht! Wat me destijds wel verbaasde was dat ik EXACT hetzelfde relais meekreeg van de dealer als die in mijn vorige 740 (1990) zat. Ik weet het nummer niet uit mijn hoofd, maar wil het wel even nakijken. Heb er destijds nog een forumberichtje aan gewijd, waarin ik mijn verbazing uitte over het feit dat het brandstofrelais voor een 740 GL (1990) kennelijk precies hetzelfde was als die voor een 940 ic Turbo LPT (1997). De dealer was er echt van overtuigd dat ik deze moest hebben.wp001 schreef :
Erik bedankt voor je schema. Er kunnen heel wat oorzaken zijn maar een hangend brandstofrelais zou heel goed kunnen. Dus Wouter ...VErik schreef : Timen,
Groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wouter1973 schreef : Brandstofrelais zit er net drie maanden in. Nieuw gekocht! Wat me destijds wel verbaasde was dat ik EXACT hetzelfde relais meekreeg van de dealer als die in mijn vorige 740 (1990) zat. Ik weet het nummer niet uit mijn hoofd, maar wil het wel even nakijken. Heb er destijds nog een forumberichtje aan gewijd, waarin ik mijn verbazing uitte over het feit dat het brandstofrelais voor een 740 GL (1990) kennelijk precies hetzelfde was als die voor een 940 ic Turbo LPT (1997). De dealer was er echt van overtuigd dat ik deze moest hebben.
en die dealer heeft gelijk. het is helemaal niet vreemd hoor, het is beide LH 2.4 Jetronic. veel uitwisselbaar. 240/740/940 kun je zo computers uitwisselen (als je een beetje kijkt naar de nummers en de versies), de basis van het systeem is gelijk gebleven.