CIS-klep onder spanning....bij contact uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 21:58 #1073027 door V700 register
CIS-klep onder spanning....bij contact uit! is gemaakt door V700 register
Tijdens een aangename middag sleutelen in Vaassen kwamen we in een zoektocht naar een wat rauwig lopende motor op benzine een raar fenomeen tegen. Mijn CIS-klep staat onder spanning (voelbaar én hoorbaar), ook met contact uit! De spanning gaat er pas af als het stekkertje van de CIS-klep even wordt losgenomen. Bij uitwisselen van een andere CIs-klep bleek dat deze het ook deed. In een vergelijkende test met een andere 940 bleek dat dit niet normaal is.
Ik heb twee vragen: hoe kan dit? en heeft dit wellicht verband met mijn -op benzine- stationair wat rauw lopende motor?
De meeste andere mogelijke oorzaken (bougies, ontsteking, bougiekabels, injectoren, valse lucht, temperatuursensor, kleppen) zijn intussen getest en uitgesloten. Volledigheidshalve vermeld ik nog dat de motor op lpg mooi loopt, en dat het rauwe lopen op benzine eigenlijk alleen stationair merkbaar is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 22:31 #1230915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het kan zijn dat de eindtrap
het kan zijn dat de eindtrap van de CIS klep eens is kortgesloten. Dan blijft deze continu geleiden. Ik heb hetzelfde gehad met de injectie-eindtrap en daardoor bleven de injectoren continu open staan bij starten, lopen was geneens meer mogelijk. De injectoren kregen volgens mij geen stroom wanneer het contact uit was. Geen idee of dat bij de CIS klep anders is.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 09:02 #1231073 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Schema
Wie heeft er een duidelijk schema,  rondom de CIS-klep aansturing? Bj 940 96/97 B230FK.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 09:26 #1231075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Ik kan van het weekend wel even kijken (algemeen 940 na '95). Ben wel bang dat het bij de ECU (als black box) eindigt eigenlijk...Laat maar even weten als je eerder al goede informatie hebt, dan hoef ik het niet op te zoeken.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 09:45 #1231076 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic ECU

henk 940LPT schreef : Ik kan van het weekend wel even kijken (algemeen 940 na '95). Ben wel bang dat het bij de ECU (als black box) eindigt eigenlijk... 

Daar ben ik ook bang voor.  Maar toch graag een schema.
Wouter zoek het nummer van de ECU maar alvast op.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 09:59 #1231077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema's
Timen,
er is een mailtje onderweg.
Groet,
Erik 

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 16:02 #1231100 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Schema met CIS-klep

VErik schreef : Timen,
Groet,
Erik 

Erik bedankt voor je schema. Er kunnen heel wat oorzaken zijn maar een hangend brandstofrelais zou heel goed kunnen.  Dus Wouter ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 21:27 #1231113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofrelais

wp001 schreef :

VErik schreef : Timen,
Groet,
Erik 

Erik bedankt voor je schema. Er kunnen heel wat oorzaken zijn maar een hangend brandstofrelais zou heel goed kunnen.  Dus Wouter ...

Brandstofrelais zit er net drie maanden in. Nieuw gekocht! Wat me destijds wel verbaasde was dat ik EXACT hetzelfde relais meekreeg van de dealer als die in mijn vorige 740 (1990) zat. Ik weet het nummer niet uit mijn hoofd, maar wil het wel even nakijken. Heb er destijds nog een forumberichtje aan gewijd, waarin ik mijn verbazing uitte over het feit dat het brandstofrelais voor een 740 GL (1990) kennelijk precies hetzelfde was als die voor een 940 ic Turbo LPT (1997). De dealer was er echt van overtuigd dat ik deze moest hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2009 22:05 #1231117 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blaat

Wouter1973 schreef : Brandstofrelais zit er net drie maanden in. Nieuw gekocht! Wat me destijds wel verbaasde was dat ik EXACT hetzelfde relais meekreeg van de dealer als die in mijn vorige 740 (1990) zat. Ik weet het nummer niet uit mijn hoofd, maar wil het wel even nakijken. Heb er destijds nog een forumberichtje aan gewijd, waarin ik mijn verbazing uitte over het feit dat het brandstofrelais voor een 740 GL (1990) kennelijk precies hetzelfde was als die voor een 940 ic Turbo LPT (1997). De dealer was er echt van overtuigd dat ik deze moest hebben.

en die dealer heeft gelijk. het is helemaal niet vreemd hoor, het is beide LH 2.4 Jetronic. veel uitwisselbaar. 240/740/940 kun je zo computers uitwisselen (als je een beetje kijkt naar de nummers en de versies), de basis van het systeem is gelijk gebleven.

Moderators: Jerry Stam