Volvo Aero standkachel inbouwen in 740

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 21:30 #1073024 door V700 register
Volvo Aero standkachel inbouwen in 740 is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
 De titel maakt de vraag al aardig duidelijk. Is er iemand die een inbouwhandleiding heeft (of weet te vinden) van een originele koelwaterverwarmende benzine standkachel. Het merk van deze kachel is Volvo Aero corp. .
Ik kan namelijk aan zo een kachel komen.  
Vanwege mijn beroep zal de montage niet zo een probleem vormen. Maar ik wil meer duidelijkheid over in ieder geval de aansluiting van de draden (een elektroschema).
Mijn zoektochten op internet zijn tot heden op niks uitgelopen. Kan iemand mijn helpen??
groeten,
Tinus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 21:56 #1230903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aero
Aero ken ik niet, wel Ardic als origineel geleverd door Volvo op de 7/9 serie. Voor de 7/9 serie is de Ardic type 091B/D geleverd, op repectievelijk benzine/diesel. Heb je ook airco ? Of alleen van die schuiven ? Met schuiven is aansluiten een stuk makkelijker omdat de standkachel dan niet de controleunit van de ventilatie/airco hoeft aan te sturen.

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2009 22:34 #1230916 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic 091-B
Ik heb hier ook nog een 'to-do' project met een 091-B, heb um nog nieuw in de doos, in de kelder, liggen origineel uit 1987. Het is welliswaar voor mijn 480 maar dat zal in grote lijnen niet uitmaken denk ik ?? Er zit wel een handleiding bij.

• Jeroen Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 08:47 #1230945 door Jeroen Post
Beantwoord door Jeroen Post in topic Volvo Aero
Volvo Aero is de luchtvaart tak van Volvo. Ze maken namelijk ook onderdelen voor vliegtuigmotoren en dergelijke. Als dit al een standkachel is van Volvo Aero, dan lijkt me niet dat deze op benzine draait.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2009 20:03 #1231003 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oke mensen, bedankt voor de
Oke mensen, bedankt voor de respons tot nu. Dat type nummer kan kloppen.
 Het is inderdaad een benzine gestookte standkachel. En ik heb in mijn 740 een normaal systeem met schuiven. Dus het zou makkelijk moeten zijn.
@ Dutman: Zou je mij die handleiding kunnen sturen of de howto?? of een link daarvan.
groeten,
Tinus

Moderators: Jerry Stam