Volvo 960 nieuw rijgevoel geven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2009 14:41 #1072950 door V700 register
Volvo 960 nieuw rijgevoel geven? is gemaakt door V700 register
Mannen,
 Ik wil onze 960 (type V90) een wat 'nieuwere' wegligging en comfort-gevoel geven door eea aan rubbers in het voorste gedeelte te vervangen.
Weten jullie welke prima zelf zijn te vervangen. Ik heb Vadis en kan met artikelnr's de juiste opzoeken.
Zelf heb ik al de stabi's vervangen en de rubbers die om de stang zit die van links naar rechts zitten (opgesloten in de metalen bus)
Ik zit te denken aan de rubbers in de draagarm of de gehele draagarmen (80 pond op ebay) maar er zitten er vast nog meer die veel bijdragen aan comfort en wegligging.
Graag hoor ik jullie ideen,

Bvd Thijs. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2009 15:37 #1230425 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Te doen
Ik moest alleen de draagarm rubbers in de garage laten uit/in persen, maar als je complete nieuwe draagarmen gaat monteren heb je dat probleem niet. Je kunt natuurlijk ook denken aan nieuwe schokdempers.
Groet Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2009 16:46 #1230430 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oja..
Oja omdat ik de auto helemaal origineel heb verlaagd hebben we ook vier nieuwe schokbrekers. Ik zat te denken om de twee draagarmen compleet te kopen. Dat scheelt pers werk van de rubbers. Ik weet niet of zon draagarm makkelijk is te vervangen met alleen een smeerput tot mijn beschikking.
Zijn de draagarm rubbers het meest verantwoordelijk voor rij comfort en wegligging voor?
Thijs. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2009 17:06 #1230435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thijs,
ALLES draagt bij aan de wegligging en het rijgedrag. Als je nieuwe rubbers in de voortrein monteert, al nieuwe schokdempers hebt gemonteerd met nieuwe veren heb je een weggedrag van de wagen dat weer als nieuw is.
Meest belangrijke bijdrage aan comfort in afklimmende volgorde zijn de schokdempers, dan de veren, banden en rubbers (mijn schatting).
Wat je vooral merkt bij nieuwe rubbers is een verbetering in strakker stuurgedrag.
Robert

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2009 17:06 #1230434 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic rubbers
En hebben ze toen niet naar de rubbers, fuseekogel, stuurstangkogels ed gekeken?( ervan uitgaande dat je de schokdempers hebt laten doen).
Groet Martin 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2009 17:17 #1230439 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi zo...
Dan ben ik denk ik een heel eind, banden zijn zgan (Michelin Pilot Exalto 2 17") schokbrekers en veren voor nieuw, bladveer en schokbrekers achter ook nieuw. Fuseekogels en stuurstang kogels, dat is een goede daar is vlgs mij nog niet naar gekeken. Kan ik beter meenemen met die draagarm lijkt me, ik moet toch weer uitlijnen. Zijn die 2 kogels goed zelf te vervangen?
Wat zouden jullie doen: nieuwe rubbers in draagarmen of complete armen monteren. Er van uitgaande dat ik dit zelf ga proberen.

Bedankt voor jullie snelle reacties,

Thijs 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2009 21:22 #1237688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draagarmen
Hallo Thijs,
Ik heb ook een V90 en ga ook binnenkort de draagarmen vervangen links en rechts. Ook omdat ik na vervanging van alle rubbers (ook in draagarmen) en schokbrekers/veren nog steeds een afwijking naar rechts heb. Vervangen van de 3 rubbers in de draagarmen is niet een groot karwei maar een pers heb je echt  nodig. Idee voor een sleuteldag? Zal aankomende week informeren hoeveel deze kosten en zal je berichten.
Groeten Jeen

Moderators: Jerry Stam