natte bestuurderskant

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 16:21 #1072909 door V700 register
natte bestuurderskant is gemaakt door V700 register
Ik trok net mijn rubbermat eruit om de auto eens te stofzuigen tot mijn schrik was de mat aan de onderkant nat. Als ik dan die plaat weghaal zie je de slangen de auto in komen. Daar is het ook een beetje wit aangekoekt En als ik met mijn hand in de hoek waar de slangen binnen komen een beetje aan het voelen ben wordt die nat.

Dus lijkt me duidelijk de kachelkraan of kachel.

Maar hoe ziet de kachelkraan eruit (een foto misschien)

En hoe constateer je welke van de 2 het is. De auto heeft geen airco en het gaat om een 740 van 1985

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 18:55 #1230207 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben eens op onderzoek
Ik ben eens op onderzoek uitgegaan en heb denk ik wel wat gevonden.
 Auto gestart, radiator helemaal open. Rondje gereden, daarna tijdje stationair op oprit en wat gasgeven. Maar niks hoor. Ik vind het ook niet echt stinken naar koelvloeistof kunnen ruiken. Buurman gevraagd om even te kijken, die heeft in zn loopbaan al diverse auto's gemonteerd en demonteerd. Maar hij vond er ook geen koelvloeistof lucht hangen.

members.lycos.nl/machtigespa/lek/002.JPG

Reservoir is wel wat leger dan een week geleden toen ik de volledige koelvloeistof heb vervangen. Maar dat is denk ik meer te wijten dat er nu wat meer koelvloeistof in het blok is gaan zitten.

Toen maar onze douche erbij gepakt die op de tuinslang past en even een regenbui gesimuleerd. Stop er na een paar minuten mee, doe bestuurderskant open. Maar nergens iets aan vocht aan het frame, alleen boven op de dikke isolatiemat wat er al zat, onderkant is droog.

Daarna bijrijderskant open getrokken en tot mijn schrik lag daar een dikke plas water, plaat aan onderkant eraf getrokken en ja hoor. Daar zit volgens mij de ventilator die de lucht door de auto heenblaast en daar zit een slang op het laagste punt, denk voor regen die via de ventilatiegleuf aan de buitenkant naar binnen toe komt. Deze er weer opgedaan, zit die origineel ergens mee vast? Lijkt me wel. Gewoon een tyrap voor pakken of iets anders?
members.lycos.nl/machtigespa/lek/004.JPG
members.lycos.nl/machtigespa/lek/003.JPG
members.lycos.nl/machtigespa/lek/001.JPG

Even link in nieuw scherm openen, blijkbaar werkt de [img] tag hier niet

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 20:20 #1230217 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Airco
Op de laatste foto meen ik de afvoer van het condenswater van de airco te zien.
Ik neem aan dat je de airco niet echt gebruikt hebt de afgelopen dagen, maar daar kan ook water via de paravan binnekomen.
Ik zou er ook even met een draadje in friemelen, misschien zit het verstopt? Ik heb zelf een tijdje rond gereden met een klotsend kachelmotorhuis!
Met een draadje er wat troep uitgehaald en het stroomde zo leeg.... daarna geen last meer van gehad....
Het slangetje hoor door je schutbord de motorruimte in de gaan en daar ergens boven of vlak naast de kokerbalk uit te komen, om zo het condens en of hemelwater af te voeren.
Succes met drogen!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 21:51 #1230227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb alleen geen airco
Ik heb alleen geen airco

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-02-2009 22:28 #1230231 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic para...

Miquelangelo1969 schreef : Op de laatste foto meen ik de afvoer van het condenswater van de airco te zien.
Ik neem aan dat je de airco niet echt gebruikt hebt de afgelopen dagen, <u>maar daar kan ook hemelwater via de paravan binnekomen.</u>
Ik zou er ook even met een draadje in friemelen, misschien zit het verstopt? Ik heb zelf een tijdje rond gereden met een klotsend kachelmotorhuis!
Met een draadje er wat troep uitgehaald en het stroomde zo leeg.... daarna geen last meer van gehad....
Het slangetje hoor door je schutbord de motorruimte in de gaan en daar ergens boven of vlak naast de kokerbalk uit te komen, om zo het condens en <u>of hemelwater af te voeren.</u>
Succes met drogen!
GG,

&#160;
.... maar wel een paravan toch?
&#160;
GG,
&#160;

Moderators: Jerry Stam