Kachel van volvo 760 uit 82 doet het alleen nog in stand 1

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 15:50 #1072779 door V700 register
Laatst begon het in 1 keer enorm te stinken naar verbrand plactic in mn volvo. Wat was de reden: mijn zekering van de kachel brande niet door, waardoor het plactic rondom de zekering aan het weg smeulen was. Ik heb vervolgens een andere zekering in de zekeringhouder gedaan. En 1 dag later deed in 1 keer alleen de kachel het maar in stand 1.
In stand 1 hoor ik duidelijk de motor draaien en in de standen 2 tot 4 slaat de kachel uit. Wie heeft een idee wat er aan de hand is??? Op het forum wordt veel gesproken over een bewuste weerstand maar die is kapot als de kachel in de hoogste stand het doet. Bij mij is het precies andersom. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 17:43 #1229463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TOCH
maar de weerstanden nakijken....je hebt een oer 760 en die zijn nog wel eens "anders"dan z,n zusjes....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2009 20:20 #1229477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oei ik ben er al uitgekomen!
Oei ik ben er al uitgekomen! Ik durf het haast niet te zeggen, het was simpelweg een zekering.
Ik dacht stnand 1 doet het dus de zekering is heel. Maar wat blijkt stand 1 van de verwarming gaat over een andere zekering dan stand 2,3 en 4.
Weer wat van geleerd, niet te snel conclusies trekken maar alles controleren en meten!!
Nu maar hopen dat de zekering niet nogmaals springt, aangezien deze dus nu twee keer gesprongen is.
Ik heb wel de motor schoon gemaakt, met een beetje geluk heeft ie nu niet meer zoveel weerstand en blijft de zekering heel!

Moderators: Jerry Stam