Zware besturing
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 22:02 #1072646
door V700 register
Zware besturing is gemaakt door V700 register
De laatste paar weken lijkt het of de auto (740) zwaarder stuurt. Ik heb een beetje olie voor de bekrachtiging bijgevuld, maar dat heeft niets uitgehaald. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Pieter
Pieter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2009 23:35 #1228823
door V700 register
Dit is redelijk eenvoudig met 2 personen te doen.Alleen kan ook maar dan kom je ogen en handen te kort.
Wat je nodig hebt?- stuk transparante slang dat strak in de retourslang past (gehaald bij tuincentrum bij de vijvertoebehoren)- 1 a 2 liter ATF vloeistof (Dexron II als ik het juist heb, anders verbetert iemand me nog wel)- iets om de oude vloeistof in op te vangenHaal de (de bovenste) retour-slang van het reservoir los.Schuif een transparante slang een flink stuk in de slang om de slang te verlengen en zet het eventueel nog vast met de slangklem.Hang het andere einde van de slang in een fles of jerrycan.Start de motor even en draai je stuur van links naar rechts.De stuurbekrachtigingspomp pompt nu de vloeistof via de transparante slang in je fles of jerrycan.Zodra het reservoir leeg is, zet dan de motor uit.Vul het reservoir met verse ATF vloeistof.Start de motor, draai weer het stuur van links naar rechts en herhaal dit nog 1 a 2 keer tot er alleen nog helder-rode vloeistof (meestal met luchtbelletjes) uit komt.Trek nu de transparante slang weer uit de retourslang en monteer de retourslang weer op het reservoir.Vul het reservoir bij tot tussen de 2 streepjes en ga een eindje rijden.Zodra de lucht uit het systeem en de vloeistof is (ontlucht vanzelf) is het niveau meestal nog wat gezakt.Controleer en vul eventueel nog aan.Bij mij scheelde het iets in het sturen. Vooral vanuit stilstand wegrijden en sturen gaat beter.Daarnaast lijkt het me dat het beter is voor het hele systeem om de vloeistof eens in de X jaar te verversen.
Beantwoord door V700 register in topic Hmm...
Het eerste waar je naar kan kijken is de bandenspanning.Daarnaast kan je de vloeistof eens verversen.PThomas schreef : De laatste paar weken lijkt het of de auto (740) zwaarder stuurt. Ik heb een beetje olie voor de bekrachtiging bijgevuld, maar dat heeft niets uitgehaald. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Pieter
Dit is redelijk eenvoudig met 2 personen te doen.Alleen kan ook maar dan kom je ogen en handen te kort.
Wat je nodig hebt?- stuk transparante slang dat strak in de retourslang past (gehaald bij tuincentrum bij de vijvertoebehoren)- 1 a 2 liter ATF vloeistof (Dexron II als ik het juist heb, anders verbetert iemand me nog wel)- iets om de oude vloeistof in op te vangenHaal de (de bovenste) retour-slang van het reservoir los.Schuif een transparante slang een flink stuk in de slang om de slang te verlengen en zet het eventueel nog vast met de slangklem.Hang het andere einde van de slang in een fles of jerrycan.Start de motor even en draai je stuur van links naar rechts.De stuurbekrachtigingspomp pompt nu de vloeistof via de transparante slang in je fles of jerrycan.Zodra het reservoir leeg is, zet dan de motor uit.Vul het reservoir met verse ATF vloeistof.Start de motor, draai weer het stuur van links naar rechts en herhaal dit nog 1 a 2 keer tot er alleen nog helder-rode vloeistof (meestal met luchtbelletjes) uit komt.Trek nu de transparante slang weer uit de retourslang en monteer de retourslang weer op het reservoir.Vul het reservoir bij tot tussen de 2 streepjes en ga een eindje rijden.Zodra de lucht uit het systeem en de vloeistof is (ontlucht vanzelf) is het niveau meestal nog wat gezakt.Controleer en vul eventueel nog aan.Bij mij scheelde het iets in het sturen. Vooral vanuit stilstand wegrijden en sturen gaat beter.Daarnaast lijkt het me dat het beter is voor het hele systeem om de vloeistof eens in de X jaar te verversen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2009 12:37 #1228867
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je reactie. Wat ik
Dank voor je reactie. Wat ik me nog bedacht is dat ik m'n winterbanden eronder heb gezet. Ik zal deze weer omwisselen voor de gewone banden, kijken wat het verschil is en dan kan ik eventueel de vloeistof nog vervangen.
Pieter
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-03-2009 10:03 #1231255
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan het zijn dat 'ie
Kan het zijn dat 'ie zwaarder stuurt als er teveel ATF in het reservoir zit? Hij geef nu ruim boven het MAX-streepje aan.
Pieter
Pieter
Moderators: Jerry Stam