Nivomats en veren vraagje.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 17:47 #1072545 door Miquel Engelen (GAST)
Nivomats en veren vraagje. is gemaakt door Miquel Engelen (GAST)
Beste sleutelaars en mede Volvoïsten,

Ik heb een tijdje geleden al nivomats onder Skepp gezet, maar nu ving ik gisteren tijdens de sleuteldag bij Schaap in Emmeloord iets op over dat daar andere veren bij horen dan de standaard veren die onder de 940 zitten.
De veren heb ik destijds niet aangepast, alleen de schokbrekers, en het was mij inderdaad al wel opgevallen dat Skepp nooit, dus ook niet na een tijdje stil te hebben gestaan, met de kont naar beneden hangt.
Dit heb ik altijd verklaard door dat de nivomats hun werk goed deden, maar vond tegelijkertijd ook dat ze wel wat 'stug' veerde.
Is het zo dat wanneer je van gewone schokbrekers naar Nivomats gaat je ook andere veren moet plaatsen? En zo ja, heeft iemand die dan toevallig?
Alvast bedankt voor het meedenken!!

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 18:03 #1228214 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Zijn verschillend
Hej Miquel,
De veren bij een nivomat zijn inderdaad anders. Bij de "conversie" naar de zware veren uit het noorden heb ik zowel de schokbrekers als de veren vervangen. 
Ik heb de veren die bij de nivomats horen nog hier in een doos liggen. Mocht je interesse hebben om deze eens te proberen, neem ik ze wel mee naar de ALV.Ik doe er verder niets mee, dus als ze bevallen, mogen ze er onder blijven zitten.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 18:07 #1228216 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Klok en klepel verhaal....
Hoi Willem,

het was voor mij een beetje het klok en klepel verhaal, daarom dacht ik dat ik het toch maar eens moest veriviëren, maar het klopt dus dat er andere veren bijhoren.
Nou in dat geval houd ik mij graag aanbevolen! En alvast bedankt!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 18:43 #1228220 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de zak
Misschien ben je het al tegengekomen met zoeken, en ik heb natuurlijk andere dan jij maar wat in ieder geval duidelijk is, is dat mij Volvo inzakt sinds en ondanks nieuwe Nivomats. Bij mij komt dat door de bladveer die niet veerkrachtig genoeg meer is. Wel een lekker soepel weggedrag en hij ligt als een blok op de weg.

Moderators: Jerry Stam