Claxon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 21:24 #1072483 door V700 register
Claxon is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
 Ik heb een momo sportstuurtje geplaatst in mijn 940 FK 1996. Zoiets als een net pak met sneakers eronder.
De draadjes van de claxon was wel het laatste waar ik mee zat na het verwijderen van de airbag en het aanpassen van de aluminium stuurmof. Maar nu doet de claxon het dus niet. Heeft iemand enig idee hoe je een claxon moet aansluiten? De plus komt gewoon uit de stuurkolom (groengele draad geloof ik), die heb ik aan de drukknop voor de claxon geplugd, de tweede (zwarte) draad moet volgens mij aan het andere plugje van de drukknop en dan ergens geaard worden. Bij het oude stuur was dat ergens in het metaal van de oude stuurmof.
Ik meen ook dat je zonder claxon niet door de apk komt; dus voor juni wil ik het wel hebben opgelost.
Ik begrijp helemaal niks van stroom zoals je misschien merkt, dus kan iemand me verder helpen?
Groet,  Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 21:46 #1227874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Claxon
Een niet werkende claxon lijkt me niet echt een belangrijk issue, gezien ook het SRS lampje brand bij het op contact zetten.Is niet goed. Of heeft de MOMO ook een airbag?
APK stelt volgens mij dat je moet kunnen toeteren, niet waar de knop zit. Een drukknop op het dashboard moet volgens mij dan dus ook werken.
Kun je mij eens aan mijn verstand brengen waarom je een MOMO in je 940 zet, in oplaats van een ge-airbagged stuur?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 22:41 #1227882 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sportstuur
Het leer van het originele stuur was versleten en dat irriteerde me. Ik kreeg geen nieuw leren exemplaar te pakken dus koos ik voor de sportstuur-optie. Verder hou ik wel van een pak met sportschoenen eronder. Ik moet trouwens echt zeggen dat het erg fijn stuurt. De diameter is wat kleiner en met hulp van de stuurbekrachtiging ga je vlot de hoek om!
Iets geeft mij trouwens het idee dat ik met het plaatsen van zo'n stuur (=het weghalen van het stuur met airbag) een soort heiligschennis heb gepleegd. Nou kan ik me dat voorstellen met het veiligheidsimago van Volvo in mijn achterhoofd.  Dat wordt dus nooit meer botsen.
Groet,  Ad

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 22:53 #1227885 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach.

Ad van Houdt schreef : Iets geeft mij trouwens het idee dat ik met het plaatsen van zo'n stuur (=het weghalen van het stuur met airbag) een soort heiligschennis heb gepleegd. Nou kan ik me dat voorstellen met het veiligheidsimago van Volvo in mijn achterhoofd.  Dat wordt dus nooit meer botsen.

Als je dat tussen de regels door hebt opgepikt, kan dat wel kloppen. Ik vind het niet slim, maar hey, .....wie ben ik. Het is jouw auto, als jij dat mooi vindt en plezierig, prima.
Wel denk ik toch serieus, dat je SRS lampje een probleem vormt voor de APK.Hij moet aangaan bij op contact zetten en uitgaan als de motor loopt (of na 3 sec)Hij gaat bij jou nu óf niet aan, óf niet uit, toch? Nog los van het feit of de plofzak van de bijrijder (die niet voor het stuurtje koos) het wel gewoon doet, wat je niet zeker weet, denk ik........tsja.
Ohja, je had hoop ik wel de accu los, bij knutselen aan de polfzak?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2009 22:58 #1227887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Los daarvan.............
is de aanwezigheid van de plofzak geen eis voor de apk bij dit type?
Type goedkeuring e.d. bedoel ik.

Groet,
Erik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 08:12 #1227907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee geen eis zowel niet voor
Nee geen eis zowel niet voor typegoedkeuring als APK, abs lampje moet uit en aan gaan..
gr jg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 08:13 #1227908 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en idd claxon moet werken ,
en idd claxon moet werken , hoe maakt niet uit of het nou een knopje is of een hendel ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 08:56 #1227909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel
Is het niet gewoon plus -> schakelaar -> claxon -> massa ?? En hoef je niets te aarden bij het stuur ?

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2009 11:11 #1227933 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic claxon

henk 940LPT schreef : Is het niet gewoon plus -> schakelaar -> claxon -> massa ?? En hoef je niets te aarden bij het stuur ?

Hoi Ad,

ik las dat je bezig bent met het stuur! Volgens mijn is het zoals Henk zegt hoor, de massa is de stuurkolom zelf.
Laat je nog wel even een fotootje zien!!

GG,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2009 01:42 #1228004 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Andere volgorde
Hallo Henk, Volvisti

henk 940LPT schreef : Is het niet gewoon plus -> schakelaar -> claxon -> massa ??

Volgens mij is het plus -> claxon -> schakelaar -> massa. Claxon's zijn massagestuurd.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam